/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Fradrag m.m.
Fra : dkclaus
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 10-10-01 14:55

Hej...

Nu skal I høre. Jeg arbejder med Internet Marketing derhjemme - og det er faktisk hvad jeg lever af. Jeg er dog ikke registreret som firma - men kører det hele som privatperson - men løn er således de honorarer jeg modtager.

Det jeg vil spørge om er - kan jeg trække f.eks. kursus-gebyrer og Internet-regningen fra på selvangivelsen og hvordan foregår det i så fald?

Med venlig hilsen
Claus Pedersen

Accepteret svar
Fra : movingrok

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-01 16:35

Du kan ikke trække noget fra hvis du ikke er momsregistreret.
Der er derfor flere gode muligheder når du bliver registreret. Prøv at se dette link
http://www.cvu.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-01 18:58

On Wed, 10 Oct 2001 12:54:54 GMT, "dkclaus" <dkclaus.news@kandu.dk>
wrote:

>Det jeg vil spørge om er - kan jeg trække f.eks. kursus-gebyrer og
>Internet-regningen fra på selvangivelsen og hvordan foregår det i så
>fald?

Uden at være _helt_ sikker vil jeg mene nej.
For det er ikke typiske lønmodtagerudgifter.
Hvis du skal have fradrag for forbrugsudgifter, skal du køre det hen
over et firma. Men det tager faktisk heller ikke meget energi at få et
sådant registreret.

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-01 20:09

dkclaus wrote:

> Nu skal I høre. Jeg arbejder med Internet Marketing derhjemme - og det
> er faktisk hvad jeg lever af. Jeg er dog ikke registreret som firma -
> men kører det hele som privatperson - men løn er således de honorarer
> jeg modtager.

Får du udbetalt løn med ATP, AMB bidrag og skattefradrag, Eller
får du honorar, med faktura ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 01:45

"dkclaus" <dkclaus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:VtXw7.5207$uQ.617467@news010.worldonline.dk...

> Nu skal I høre. Jeg arbejder med Internet Marketing
derhjemme - og det
> er faktisk hvad jeg lever af. Jeg er dog ikke registreret
som firma -
> men kører det hele som privatperson - men løn er således
de honorarer
> jeg modtager.
>
> Det jeg vil spørge om er - kan jeg trække f.eks.
kursus-gebyrer og
> Internet-regningen fra på selvangivelsen og hvordan
foregår det i så
> fald?

Hvis du arbejder sort er det nok ikke den bedste idé at
trække noget fra på selvangivelsen.

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 07:04

> Hvis du arbejder sort er det nok ikke den bedste idé at
> trække noget fra på selvangivelsen.
>
> Niels
>
Tyv tror hver mand stjæler.....

Søren

Kommentar
Fra : dkclaus

Dato : 11-10-01 08:58

-> Niels

Det er naturligvis ikke sort!

-> Erik G Christensen
Jeg modtager kun honorarer og får ikke udbetalt løn som vi normalt kender det. Modtager blot en check for mit arbejde fra tid til anden og så er det dét.

Tak for jeres svar!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 22:06

"SFJ" <s.f.j@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3bc53609$0$211$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tyv tror hver mand stjæler.....

En tåbelig beskyldning!

Claus skriver "Jeg er dog ikke registreret som firma -
men kører det hele som privatperson - men løn er således de
honorarer
jeg modtager". Hvilket umiddelbart lyder noget blakket.

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 22:25

Niels P Sønderskov <npsonder@hotmail.com> writes:

> men kører det hele som privatperson - men løn er således de
> honorarer
> jeg modtager". Hvilket umiddelbart lyder noget blakket.

Der er rent faktisk et punkt på selvangivelsen til angivelse af
honorarer. Har du nogen grund til at tro at Claus ikke angiver sin
indtægt der? Du gør det måske ikke selv og generaliserer så ud fra det?

--
Når folk spørger mig, om jeg er nørd, bliver jeg altid ilde til mode
og svarer lidt undskyldende: "Nej, jeg bruger RedHat".
-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-01 01:26

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
news:874rp5amyv.fsf@xyzzy.adsl.dk...

> Der er rent faktisk et punkt på selvangivelsen til
angivelse af
> honorarer.

Ja.

> Har du nogen grund til at tro at Claus ikke angiver sin
> indtægt der?

Nej.

> Du gør det måske ikke selv og generaliserer så ud fra det?

Nej.

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-01 01:31

Og undskyld Claus. Det var en dum bemærkning.

Niels

Kommentar
Fra : mac_allan

Dato : 07-02-02 05:38

Det er nu ikke helt sandt det hele som er blevet skrevet om her. faktisk er skat kontoret en meget god hjælp, ud over at de tage alle ens penge, så er det faktisk også en rådgivnings kontor, du skal huske at de til for dig og ikke omvendt, og at de er en service "virksomhed" som gerne vil hjælpe deres kunder også når det gælder at spare penge i skat. " det skal de rådgive dig om"

men for komme til emnet så har du ret til at få refusion for telefon, papir, og kørsel mm,