/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fladskærms tv uden HD
Fra : Mike87
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 17-09-08 11:31

Hej.

Jeg vil høre om nogen af Jer ved, hvad ulempen ved at købe et tv der ikke er HD-ready er? Ved godt jeg ikke vil kunne komme til at se den gode kvalitet af digital tv, når den engang kommer. Men bliver mit tv ubrugeligt på et tidspunkt?

På forhånd tak.

Med Venlig Hilsen

Mike87.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-08 12:25

Før eller siden JA....

Men det er nok slidt op inden....

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 17-09-08 12:52

Okay Men hvad er det tekniske grundlag for det ikke kan benyttes?

Jeg tænker bare at når man kan få tilbudt en 42" for 2000kr, kan det leve så længe det kan, frem for at betale dyre penge for apparater der alligevel ikke kan det de skal kunne endnu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-08 13:14

Du har fuldstændig ret....

Så mange HDkanaler er der heller ikke....

Og billedet er jo udmærket OGSÅ uden HD....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-08 13:15

Citat
Men hvad er det tekniske grundlag for det ikke kan benyttes

INGEN - det kan udmærket benyttes mange år frem....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-08 16:37

Det er ikke så meget spørgsmålet om det er HD-ready der betyder noget for, hvorvidt det er en god ide at købe en skærm.

Men derimod digitaltuneren i skærmen.

Den skal være det der hedder mpeg-4, da den ellers ikke kan bruges efter 2009

http://www.bt.dk/article/20080908/nyheder/709080003/1044/

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article991959.ece

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-08 17:17

Jo - den kan godt bruges - der er stadig masser af analogt (astra) - samt kabel....

At du ikke kan se digitalt tv er jo ikke ensbetydende med at du ikke kan se tv...

Men ellers har du ret - de glemmer at fortælle at folk med egen antenne IKKE kan bruge dem...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-08 22:04

En fladskærm med HD-ready, er et fjernsyn med en højopløslig skærm, men den kan ikke modtage digitale kanaler, uden der tilsluttes en extern digi-tuner.

At købe en fladskærm med digitaltuner, er et scoop for forhandleren og fabrikanten, da de tager sig det godt betalt, bare fordi der er indbygget en digitaltuner.
En extern tuner kan købes for under 200 kr, så hvorfor give et par "tusser" mere for at få en med indbygget?