/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus bundkort fryser i bios igen....
Fra : Kris
Vist : 308 gange
68 point
Dato : 14-03-03 23:11

Jeg har lige fået et Asus TUV4X motherboard. Mit problem er at det fryser når jeg går ind i bios(efter 1 sekund ell. 2), hvis computeren har været slukket i nogen tid tager det er par sekunder længere. Jeg har prøvet med den nyeste bios fra Asus, men stadig samme problem. Samtidig viser den at jeg kun har en 667mhz processor i, selvom den er på 1000mhz(Celeron). Jeg har sat jumperne på motherboardet til at man skal styre dem i bios. Jeg kører XP.
Jeg har tidligere stillet dette spørgsmål og fået at vide at det måske kunne være strømforsyningen der kunne være for lille. Har nu skiftet strømforsyning og det var desværre ikke det. Er der andre der har haft dette problem? Jeg har kraftigt brug for HJÆLP! På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-03-03 01:48

Hej Kris!

Efter din beskrivelse vil jeg mene at du bør dobbelttjekke om du hart sat dine jumpere rigtigt.

Prøv endvidere at tage så mange enheder fra som muligt og også nøjes med 1 RAM blok hvis du har flere.

Bliver du derefter ved med at få fejl, ja så tror jeg, at der er fejl på bundkortet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 15-03-03 14:11

Har nu prøvet begge dele, men bios fryser desværre stadig. Kan en fejl i bundkortet opstå efter man flytter den fra en computer til en anden? Er der virkelig ikke andre der har prøvet dette?

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 68 point
Dato : 15-03-03 17:21

Hej igen Kris!

Har du tjekket dine RAM - hvis du har flere RAM blokke så prøv kun at have en isat.

Hvis du mangler et testprogram kan jeg anbefale Memtest som kan hentes via: http://www.memtest86.com/

kan du ikke lige give et link til dit tidligere sprørgsmål, så jeg kan se hvad der er skrevet og prøvet.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 16-03-03 09:39

Hej Bjarne
Jeg tror det er en bundkort fejl. Har prøvet det hele og kunne ikke finde noget galt med ramene. Tak for din tid og hjælp.
Vh. Kris

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-03-03 11:15

Hej igen Kris!

Selv tak ja men så håber jeg på, at du kan få det ombyttet og et nyt til at virke uden alt for store problemer!

Mvh
Bjarne