/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hitler's has mod jøderne
Fra : loladi
Vist : 1359 gange
139 point
Dato : 15-09-08 14:13

Hej!
Jeg sakriver en projekt om 2. Verdenskrig. jeg har valgt emnet om 'Jøderne'. jeg har så nogen underemner som 'Hitler's had mod jøderne'. jegkan ikke finde nogen svar om hvorfor han hder jøderne. jeg harv virkelig brug for hjælp.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-08 14:15
Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 15-09-08 14:20

han hadede dem nok af samme grund som vi hader perkere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-08 14:23

Mulig Årsag til Jødehad:

Jøderne var nøjsomme
Arbejdsomme
stort familiesammenhold
sparsommelige
.................Altså ren misundelse

Og måske den største grund:
Det er nemmere at samle folk MOD noget end at samle folk MED noget.
Det ses tydeligt rundt omkring i verden, og for nylig kunne det ses her i Danmark med udbryderne som dannede et parti "Ny Aliance", hvor alle var træt af Mis Jelved, men blive enige om hvad der så skulle ske kunne de ikke finde ud af.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-08 14:32

Han var skør i hovedet

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-09-08 14:42

ja og han var idiot af 1. klasse.
og tak for det - tænk sig hvis han et geni med den holdning.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-09-08 14:48

Her kan du læse rigtig meget om bagrunden for de forfærdelige forfølgelser
http://home.tiscali.dk/8x026834/index.html

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-09-08 15:07

Var det ik noget med fordi de var beskidte og ikke gjode noget godt i landet og hustlede folk.
Idag har vi så bare perkerne istedet.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-09-08 15:49

Hitlers bedstemor var jøde og det gjorde ham til kvartjøde - der går historier om hendes manglende kærlighed til ham - måske var hun decideret ond. hvem ved! Herfra kan hadet komme.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-09-08 15:57

Han blev nægtet arbejde som maler af en jøde i sin tidlige ungdom der startede hans had

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 15-09-08 16:09

jeg har hørt at der var en jøde der skulle give ham et blowjob,,,og så bed hun ham,,derfor at han var sur på dem. ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-09-08 16:12

Jeg kan overhovedet ikke se ligheden mellem jøderne og "perkerne".
Jøderne har altid været dygtige og effektive.Det var de også i Tyskland i tredverne.Deraf misundelsen og hadet.Tænk bare på seks-dags krigen i 1967.Fire mill.mennesker i kamp mod 100 mill.og alligevel vandt de.Araberne har aldrig nået dem til sokkeholderne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-09-08 16:21

Mom barkinsektet og grisen på scooter er den samme nød

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 15-09-08 16:30

jeg tror samfundet genereelt på det tidspunkt havde et had til jøderne.
Især pga arbejdsløshed og trange kår.
De fleste jøder havde dog sit på det rene, og derfor skabte det en misundelse.

Hitler valgte her at bruge det som et trinbræt til magten. Han brugte også andre metoder herunder afskaffelse af arbejdsløshed, ved hjælp af dannelse af krig.

Det er bedre kendt som penge politik. Altså det at samfundet får " gang i hjulene" ved hjælp af projekter.

vi kender også den form for politik idag, dog mere brugt på store projekter såsom regeringen der laver byggeprojekter eller udvider den offentlige sektor.

problemet er at denne slags projekter skaber større udenlandsk gæld,så hvis projektet ikke har en stor gavnlig virkning på samfundet, vil det på lang sigt ikke være gavligt for samfundet.

Vi kan idag sammenligne Hitlers politik med den politik som ofte små partier bidrager til med, hvor de forsøger at slå på enkelte sager og "folkets stemning" istedet hvad der vil bidrage til noget godt på lang sigt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-08 16:48

Citat
Hitler valgte her at bruge det som et trinbræt til magten. Han brugte også andre metoder herunder afskaffelse af arbejdsløshed, ved hjælp af dannelse af krig.

Nu skal vi måske lige huske at Hitler overtog regeringsmagten i 1933 og der var ikke meget krig før i 1939

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-08 17:19

Adolf hadede næsten alle.

Antizionismen havde dog gode kår flere steder i verden, den lille skæggede mide og hans ulvekobbel inddrog "bare" jødehadet i deres politiske og blodige spil.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-09-08 22:23

Begreberne arvehygiejne og rasehygiejne var en forskningsgren, der startede lang tid før Hitler.
Blandt andet i Amerika.

Så det er altså ikke Hitlers ide.
Han udviklede den bare til det sygelige fanatiske.

Jeg er da meget uenig i at Hitler ikke var et geni.
Har var da på højde med for eksempel Jesus (Ikke at forveksle med Kristus).

Ok. .
Deres budskaber var nok ikke helt de samme,
men de var begge fantastiske til at samle folk om en fælles sag.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-08 01:51

Antisemitismen trivedes fint i Danmark allerede omkring 1650.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-09-08 17:38

Hitlers jødehad var, som flere andre har skrevet, så langt fra en nyhed, det havde (har?) gamle rødder. Du kan bare søge under pogrom eller jødeforfølgelse.

Det var som bekendt???? jøderne der slog Jesus ihjel, det har i mange år været en af grundene. At det så egentlig var romerne der slog ham ihjel, hvis han nogensinde har levet, er en anden sag!

i 1492 blev jøderne fordrevet fra Spanien (samtidig med at Columbus opdagede Amerika) og i enhver Robin Hood film kan du jo også se at jødeforfølgelse var populært (nok ikke en kilde du skal bruge i opgaven

Mange lande havde særregler om at jøder ikke måtte drive visse former for erhverv, mens andre bl.a. handel og bankvirksomhed var tilladt. Og så fik en masse mennesker ondt i røven over at jøderne var rige, og dem er der jo aldrig nogen der kan lide, selv om alle godt selv ville være rige. Og mange steder skulle de bo i særlige dele af byerne, ghettoer, og så var det jo nemt at nære skrækforestillinger om dem, som at de spiste børn osv.

Og som du kan se af nogle af svarene er de samme mekanismer i gang i dag overfor etnerne! Så alt er ved det gamle, fjendebillederne består.

God fornøjelse med opgaven!

Annuller spørgsmålet
Fra : loladi

Dato : 17-09-08 18:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
MEN KOMMER MED EN NY, JEG KUNNE BARE IKKE FINDE UD AF AT REDIGERE.