/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Zepto-knapper hvad er de til
Fra : Eyvind
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 15-09-08 14:12

Jeg har 4 knapper på min laptop som jeg ikke kender brugen af:
Wow video
Wow audio
Ps. Jeg har drivere til Wow knapperne, men har ikke installeret dem fordi jeg ikke kender brugen.

Knapper ud for USB stik:
Symbol med ledning (vist nok noget opladning)
USB-symbol ??????????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-08 14:18

WOW er forskellige lydindstillinger/billedeindstillinger

Ligesom du på mange nyere tv apparater kan indstille lyd og billede til om du hører musik, ser talkshows eller film.

Symbolet ud for USB stikket betyder (jeg kan ikek huske den tekniske betegnelse) at stikket giver mere strøm, det kan være en fordel hvis du eksempelvis tilslutter ekstern hardisk eller andre ting der har brug for mere end end en mus f.eks.

Eller hvis du bruger USB til at oplade mobil eller MP3 afspiller

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-08 14:26

Jo - den med strømstikket er jeg næsten med på ..................men det USBsymbol ved knappen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-09-08 14:35

Man fristes til at sige spørg zepto..
men det er jo ikke så nemt for tiden... !!!!

Men her finder du manualerne til de forskellige modeller:
http://www.zepto.dk/Information/Default.aspx?informationid=22

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-08 14:45

Jeg har kigget på alle de manualer som jeg kunne finde.
Der fulgte ikke noget med ud over driverCD (med lidt manual)
Jeg har købt uden styresystem fordi jeg selv har 3 systemer den skal køre med.
Måske derfor, at der fulgte ikke nogen manual med.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-08 16:02

Jeg spurgte den Zepto repræsentant der kommer her i min butík og han kunne ikke huske det

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-08 18:09

Din zepto er ligner nok min til forveksling, jeg har to sorte knapper til venstre på maskinen. Den øverste der ligner et S med et stik i enden er lynopladning af maskinen, hvis man trykker på den, vil maskinen blive ladet op til 70% på en time. Den anden knap med usb symbol, er til power usb, som gør at man kan tilslutte printere eller andre enheder der understøtter power usb til maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-08 18:50

Tak for svaret bruuno117.
Ja det er netop sådan det ser ud.
Min er en 3215w

Findes der nogen manual / vejledning til comp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-08 19:02

Citat
Jeg spurgte den Zepto repræsentant der kommer her i min butík og han kunne ikke huske det

Jeg forstår godt at du er lidt mopset "Kortoververden" når en septo-representant ikke ved ret meget om de laptop's han sælger.
Jeg var ud for tre personer nede i hovedkontoret "Baldersbrønde", som ikke viste at hardisken sidder i en ramme, og derfor heller ikke kunne sælge ekstra rammer.
Jeg har dog købt 2 ekstra rammer til min 3215w og kan så skifte mellem Vista / XP / ubuntu
Men skulle jeg lige spare lidt og tilvalgte en Septo wireless adapter - hvor det skulle have været en fra Intel. Den fra intel vil de nu have 800 kr for, den kører med en Hawk adapter som selv installerer sig.
Ubuntu har kun drivere med wep 64 kryptering, til Septo adapteren.

Nå det var lige en lang smøre, men tak for din omtale af Wow funktionen.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 15-09-08 19:30

Min er en 3415w med et draft n netkort i, det virker perfekt med wpa2 og aes. Nu købte jeg også min da de kørte et kampagne tilbud, så jeg var tvunget til at få vista64 bit med oven i hatten, og det er jeg faktisk blevet ret glad for :)

Men jeg forstår ikke at der ikke i det mindste var en basis manual med til din, der forklarer de diverse knapper, det var der da i kassen med min, men det for man måske kun hvis man køber den med OS?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-08 21:16

Ja det vil jeg tro bruuno117 - at det er årsagen til manglende manual.
Men 3215 var ikke beregnet til at købe uden OS, men jeg fik da fraskrevet den, så prisen blev 4000kr sendt direkte hos Zepto.
Men ellers er jeg da glad for dyret, og denne bios giver mig mulighed for at vælge boot i starten med tasten F12 - CD / net / HD / USB HD ekstern / USB Pendrive med eks. Mandriva live persistent

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-08 10:04

Til oplysning:
Et trådløst netkort fra Intel (kører automatisk på ubuntu)
WIRELESS WIFI LINK 4965AGN PCIE MINI CARD 802.11N
Det koster mindre end 300 på det Danske net incl. forsendelse.
Det er rimeligt nemt at udskifte, og der følger driverCD med.