/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløst netværkskort væk??
Fra : RasmusZX9R
Vist : 1391 gange
200 point
Dato : 13-09-08 22:15

Hej.
Den anden dag,kunne jeg pludselig ikke koble op nettet og opdagede så at mit trådløse netværkskort havde mistet alt kontakt med både mit eget net,men også de andre i nærheden som plejer at være der. Jeg kørte så en diagnosticering og den sagde at der enten ikke var installeret noget netværkskort eller at driveren manglede. Jeg gik så i enhedshåndtering for at opdatere,men der var intet kort at finde?? Derefter prøvede jeg at gå tilbage til et gendannelsespunkt hvor det hele virkede,men der var stadig ikke noget netkort.
Hvad pokker kan der være sket?
Nu kører jeg med et eksternt usb netkort uden problemer.
Mvh
Rasmus H

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-08 22:26

Du har vel ikke slået det fra (mekanisk nede foran)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-09-08 00:53

Ja det kan jo være gået i stykker. Men har du opdateret programmer eller installeret andet på din PC lige inden kortet ikke virkede?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-09-08 08:44

På min bærbar er der sådan en lille knap man kan skubbe foran, det kan være du bare har ramt den knap.
Eller du kan have valgt et strømspare indstilling hvor netværket er slået fra.

Prøv at kør nogle af de programmer som fulgte med hvor man kan vælg netværk indstillinger.
På min toshiba er der nogle små ikoner forneden. Et program hedder configfree og der kan man slå ting til og fra.
Desuden er der også en knap som hedder FN på og hvis man trykker FN + F8 så kan man slå trådløst netværk til og fra.

Kommentar
Fra : RasmusZX9R

Dato : 15-09-08 10:39

Jeg har ikke slået det fra,hverken på slideren eller andre måder og nu har jeg prøvet at geninstallere HP wireless manager,men den kan heller ikke finde netkortet. Heller ikke hvis jeg går ind via kontrolpanel,tilføj hardware og søger kan den finde det.
Så jeg tror at den må have mistet forbindelsen,på en eller anden måde.
Er det til at rode med selv eller skal den på værksted?
Det er en HP Pavillion dv6366eu og den er ca 18 måneder gammel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-08 20:13

Så har du garanti på endnu, så ned til forhandleren og få den byttet eller evt. repareret for deres regning.