/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Vista skærm problem på Zepto.
Fra : Eyvind
Vist : 490 gange
110 point
Dato : 11-09-08 21:16

Zepto 3215w
Ekstra skærm som er samsung syncmaster 710v

Nå jeg går i enhedshåndtering for at installere samsung skærmen kan jeg ikke se hvilken der er den indbyggede og hvilken der er den ekstra.
http://peecee.dk/upload/view/130718
Da Zepto bruger samme driver til begge skærme er det svært at vælge en til opdatering.

Så spørgsmålet lyder: hvordan er rækkefølgen på de to drivere.

Ps. Jeg er heller ikke sikker på om det er den rigtige driver til den indbyggede skærm, men begge skærme virker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-09-08 21:29

Jeg går ud fra at det er en bærbar, du fabler om.

Der er da kun ét grafikkort med én driver.
Det er da de færreste skærme, der behøver en driver.
Undtagen selvfølgelig hvis der er en hel masse ekstratilbehør indbygget i skærmen.

Har jeg ret eller har jeg ret ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-08 21:39

Det har du nok ret i Gambrinus - men når jeg nu har den driver til skærmen.

Samme bærbare Zepto har da fået drivere ind til begge skærme i XP (anden harddisk)

Men det driller lidt i Vista hvor den en skærm er en bredskærm og samsung får så nogle høje ansigter

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-09-08 21:49

Jeg melder pas, men følger med fra sidelinjen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-08 22:05

Ok Gambrinus - men den bruges også mest med XP eller ubuntu.

Ps. Jeg har ingen stationære comp mere, og det eneste der er tilbage fra de stationære er harddiskskufferne som bruge via USB på den bærbare.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-09-08 23:21

Hva' fan' !
Har din kone fået lov til at rydde op ?
Jeg har for resten lige byttet mig til en 17" Toshiba bærbar, der står som ny.
Intel Core 2 T5200 @ 1.6 GHz (Tror jeg. Den er i hvert fald Dual core)
1 GB DDR 2
100 GB HD
Og alt hvad der bimler og bamler !

Han havde fået den til overs ! ! !
De havde prakket ham den på med Svensk Vista.
Så han købte bare en anden med Dansk Vista.

Jeg byttede med en opgradering af hans stationære med komponenter, jeg havde liggende.
Så den har kostet mig gratis.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 08:59

Ja ja - men kan den boote på USB ved tryk på tast i opstarten, så der kan køres live-programmer i persistent udgaver ................. eks. Mandriva (Linux)

Men det er da altid noget at den var billig næsten gratis.

Jeg var faktisk ude efter en Toshiba fordi den ikke har glansbilledskærm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 10:10

Citat
Hva' fan' !
Har din kone fået lov til at rydde op ?

Næ men jeg lavede en genial handel.
En af børnebørnenes comp. gik i stykker så den ikke kunne laves - den var næsten mage til min 3.0
og det hele kunne flyttes over. Så med min kones billigelse, fik han min comp og jeg købte en ny Zepto til 4000 kr. med alle de finurligheder som jeg gerne ville have.
Så nu kører jeg kun med bærbare comp. og en del USB grej.
Compaq Armada 1530 på 130 Mhz
Compaq Armada E500 på 600 Mhz (2 stk med 4 udskiftelige HD)
Zepto 3215 på 1,87 Mhz 2 i en ( 3 stk udskiftelige HD) og en ekstra fladskærm til stereobilleder
2 eksterne HD
USB HD skuffeholder med 5 stk skuffer og nogle løse HD
Flere Linux live udgaver på pendrives

Det fylder knap så meget på denne måde, og nemt at tage med ind i stuen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-09-08 10:49

Touché !
Vi ka' bare det der med at handle !
Og det selv om vi ikke er jyder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 12:48

Jeg er nu altså anden generations Jyde og tredie generations NordJyde................

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-08 09:14

Gambrinus - nu lukker jeg spørgsmålet, ved at annullere.
Desværre kom der ikke nogen løsning på spørgsmålet om hvilke drivere der ligger neders i enhedshåndtering når der er to skærme og begge drivere er ens.