/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scart til s-video
Fra : beotry
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 11-09-08 15:04

Jeg har en projekter som jeg gerne vil have koblet til både tv og dvd på en gang. Jeg har derfor købt en scartfordeler som splitter signalet i tre, så jeg både kan have fjernsyn og projekter til dvd på en gang.
Dog virker det som om der intet signal er. Skærmen på projekteren er bare helt sort. Er der noget specielt jeg skal vide når jeg vil overføre billeder via et scart-->s-video kabel?

Er det kablet som er i stykker? (for der er intet signal når jeg prøver at bruge det som alm overførsel fra dvd til fjernsyn? - men det mærkelige er at tv-signalet kommer til projekteren når de begge er tilsluttet scartsplitteren, bare kun i sort-hvid)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 15:17

Der er MEGET forskel på scartstik....

Og disse aldi-fordelerdåser er IKKE fuldt monterede.....

Så tjek lige det først....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 15:19

Citat
som splitter signalet i tre

Den splitter sikkert ikke noget - den samler....

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 11-09-08 15:35

Hvor står der at de er købt i ALDI? er du ikke lidt hurtig på tasterne.
swan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 15:38

Jo - jeg er ALTID hurtig....

Det var heller ingen PÅSTAND - Det var en forklaring....

Men man kan vel ikke forlange ALLE skal kunne forstå ALT

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 11-09-08 15:39

Den er ikke købt i aldi, men prisen er tilsvarende. Dog er problemet jo at kablet alligevel ikke ser ud til at fungere selvom jeg kører direkte fra dvd-afspiller til fjernsyn. Der er stadig bare sort skærm selvom den står på s-video udgangen.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 11-09-08 15:41

Nej men man kan vel læse på teksten før man går til den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 15:51

Citat
men prisen er tilsvarende

Se - så er vi måske alligevel på rette spor....

Så tjek lige den er FULDT monteret... (hvis du overhovedet kan skille den ad)

Ellers kunne denne være løsningen...

http://www.avxperten.dk/scartudstyr/scart-switch/scart-switch-(4-port)-med-rca+s-video,-manuel.asp

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 11-09-08 15:58

Hvad indbefatter FULDT monteret? Hvordan ser jeg dette?
Alt dette burde dog være ligegyldigt, når kablet tilsyneladende ikke virker..!?!? Eller hvad? Altså når det ikke kan overføre billede fra dvd til tv?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 11-09-08 16:01

Gammelt ordsprog

mere held end forstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 16:03

Prøv med KUN et stik monteret i den - så virker den sikkert...

Med 2 stik SKAL det ene apparat sikkert være slukket for at virker....

På måske lidt mere dansk - de kortslutter måske hinanden....

Et forsøg værd er det da inden du investerer i andet udstyr....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 16:11

Denne er fuldmonteret - så kan du prøve at sammeligne med den pris du gav...

http://www.nettobuild.dk/shop/scart-2-fordeler-passiv-13172p.html

se også...
http://www.playright.dk/faqemne.php?id=27

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-09-08 16:41

Kopiet fra : http://www.kandu.dk/tip18371.aspx

------------------------------

Har du en PC med s-video udgang og undre dig over hvorfor helvede billedet er i sort og hvidt på tvet ?

Du skal bare kortslutte ben 15 med ben 20 på s-video/scart adapteren.
Enten kan du skilde den ad og lodde en ledning på inden i eller du kan lægge en ledning udefra. Der er ligesom et lille hul ved hvert ben hvor du kan stikke de afisoleret ender ned.

Håber der er nogen som kan bruge det...

Og lad vi være med at stemme på det her tip hvis i ik aner hvad fanden det handler om tak.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 12-09-08 09:32

Hej beotry
Du spørger hvad fuldt monteret vil sige: Hvis du åbner stikket og der er en ledning på ALLE benene, er det "fuldt monteret".
Mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 15-09-08 12:38

Ja scartboksen virker når jeg kun har den sat direkte til dvd-afspilleren og intet andet.

Men kan vi droppe alt det her om fuldt, kvart, ikke-monteret. Det hele er vel ligemeget når scart-->s-video kablet ikke ser ud til at virke?!?! Der er jo intet signal når jeg bruger det (alene, ingen scartboks eller noget) fra dvd-afspiller til projekter! Det var egentlig bare dette mit spørgsmål gik på? (ellers mange tak for de uddybende forklaringer)