/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Firma i tyskland?
Fra : Tkryhlmann
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 11-09-08 01:07

Hej.

Er der nogen der ved om det er lovlig at registrere et pt. dansk firma i tyskland for at have muligheden for at købe en tysk firmabil men hvor man stadig har kunder i DK?

pft.

Thomas.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-09-08 01:36

Ja, hvis du også har en bopæl i Tyskland. Så begynder det jo at løbe lidt op...
Der er også mulighed for at køre på grænsenummerplader hvis du er bosat i udlandet.
Generelt må danskere der er bosat i DK ikke køre på andet end danske (+180%) plader.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-09-08 01:39

Jeg ser du er fra Sønderjylland, så du har måske alligevel nogle ganske goder muligheder for at undgå de 180%.
Firmabil fra tysk firma og bosat lige syd for grænsen

Du kan ovenikøbet få firma med begrænset hæftelse til billige penge dernede - spørg efter "GmbH & Co" - Der er vist ingen indskudskapital.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-09-08 07:44

Er det ikke det, som mange af de store firmaer gør, for at undgå skatten i DK...? Og så kan "den lille mand" vel også...!

I øvrigt er der vel ikke noget krav om, at du skal bo i en strandvejsvilla i udlandet. Måske kender du en syd for grænsen, hvor du kan få en c/o-adresse? Så bliver huslejen jo mindre.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-09-08 07:52
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-09-08 07:55

Fra linket:

Citat
Afgiftsfriheden er dog betinget af, at bilen ikke i det væsentlige bruges varigt i Danmark.

Citat
Den erhvervsmæssige kørsel i udlandet, skal udgøre flere kørte kilometer end den samlede kørsel i Danmark

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-09-08 10:38

Så man skal altså helst bo langt fra Grænsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 12:03

Citat
Så man skal altså helst bo langt fra Grænsen

Nej - 1 meter er nok...

Du skal bare lade bilen stå på den rigtige side af græsen hvis det blot er en "fupadresse"....

Man laver ikke et firma i Tyskland for at køre på tyske plader i Danmark... Den går IKKE.....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-08 15:03

Hej
Tænk dig om - hvis man kunne gøre det du vil, var der nok mange der udnyttede fidusen. Sådan er det altså heller ikke. Tænk på alt det papir du til stadighed skal udfylde i Tyskland. Det er ikke småting.
Hilsen Ingelein født syd for grænsen

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 14-09-08 21:53

Jeg behøver ikke skulle bruge bilen privat, men meget kundekontakt og vil gerne komme ud til kunderne i en lidt "nyere bil" Har en bekendt boende i Flensborg som jeg sagtens kunne få adresse ved. Men skal man også opholde sig der når det bare er firmaadresse?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 22:06

Hvor vil du ellers bo ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-09-08 22:51

Med firma i Tyskland skal du da indgive årsregnskaber til Finanzamt og desuden skal du vel have nogle lovpligtige forsikringer, som holder dine "kunder" (fiktive i Tyskland?) skadesløs.
Du skal forresten også have en "Gewerbeschein".

Hilsen Ingelein.