/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD i Japan
Fra : semmer
Vist : 593 gange
400 point
Dato : 04-09-08 18:09

Med de gamle video-bånd eksisterede der 3 "sprog" i verden
en for Fjerne Østen, Europa og USA

For DVD er det samme gældende
i det mindste for Fjerne Østen og Europa

Nogen der kender til disse "sprog"?

Kan man konvertere på nettet?

Hvilke programmer kan ellers gøre det?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-09-08 18:16

På DVD'ere er det regionskoder, der kan du afkode selve maskinen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-09-08 18:21

Ja hvis du har en DVD afspiller som hvor der er et lille logo bagpå med en jordklode og et 2 tal i midten så er den begrænset til kun at afspille region 2 dvder, dog kan man på mange modeller vælge af gøre den regions fri på en menu på tvet.
På min kiss dvd afspiller kan man trykke på nogle knapper i en bestemt rækkefølge.

Så det bedste er nok at finde ud af hvordan du gør din afspiller regionskodefri.

På et dvd drev i computer står der at man kan vælge at skifte koden 5 gange også låser den sig til det sidste man skiftede til så hvordan man gør dem kodefri på en computer ved jeg ikke.

Ellers kan du jo prøve og downloade din film fra nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-08 19:00

Hvis spørgsmålet ellers er forstået rigtigt, kan du på mange dvdafspillere gøre dem

koderfri her

http://www.dvdexploder.com/multihacks.htm

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-09-08 20:04

Alle DVD diske er kan afspilles over hele verden uanset region

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-09-08 20:48

dr_dem > øh nej det jo præcist derfor de har lavet regions koder for at man ikke skal kunne gøre det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-08 22:15

AnyDVD i forbindelse med dit brændersoftware løser problemet.....

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 04-09-08 23:27

Min (japanske) kone modtager af og til DVD-er fra veninderne i Japan
men ingen af vore 3 computere kan læse dem
og det samme er tilfældet modsatte vej
så der er et reelt problem

Hvordan løses problemet?

En far og fatter skal nu til Japan efter manga
og herunder især DVD-er
hvis de ikke får fat på rigtige type
så har de jo et problem når de kommer hjem igen

Hvad skal de se efter?

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 08:56

Region 2 er europa....

Men som sagt AnyDVD sammen med en "ombrænding" løser problemet....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 17:29

Citat
dr_dem > øh nej det jo præcist derfor de har lavet regions koder for at man ikke skal kunne gøre det.

Det er DVD afspilleren der er regions kode ikke skiven

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 20:47

Citat
Det er DVD afspilleren der er regions kode ikke skiven

Forklaring tak....

Hvis det ikke er skiven kan afspilleren jo ikke se det ikke er en region 2

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 21:30

Citat
Alle DVD diske er kan afspilles over hele verden uanset region

jo hvis man har rigion free kan alle DVDer afspilles

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 400 point
Dato : 06-09-08 06:07

Skiven har en regionskode...

DVDafspilleren har en regionskode eller er regionsfri...

ALLE DVDafspillere KAN gøres regionsfri - det er bare ikke alle fabrikker der vil gøre det GRATIS..

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 07-09-08 19:28

Tak for svaret refi.

Mvh - SEM