/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Fradrag af egen bil
Fra : KvikStart
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 29-08-08 20:08

Som mindre selvstændig er jeg interesseret i at vide om én af jeg er bekendt med fradragsreglerne omkring kørsel med egen bil.

Spørgsmålet kort.

Jeg skal på et kursus i nord Sverige og agter her at benytte toget. Vil jeg i den anledning have mulighed for at fradrage kørsel for egen bil (jfr. statens takster), på trods at den faktiske transport jo tages med tog (betales privat)?

Takker på forhånd
KvikStart

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 20:32

Forget it - og træk billetten fra.....

Fusk skal du nok lære hen af vejen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-08-08 22:39

Du får ikke sædvanligt fradrag ved kørsel i udlandet.
Du må heller ikke fradrage for bilkørsel, når du kører med tog.
Du blander nok reglerne for forretningsmæssig kørsel med reglerne for transport mellem hjem og arbejdsplads.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-08-08 08:53

Du kan opnå kørepenge for arbejdskørsel, men kun med godkendt udfyldt kørebog. Der skal både være privat og erhverskørsel skrevet i den.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 30-08-08 10:05

Hej

Jeg vil anbefale dig, at du ringer til skattekontor. De vil oplyse dig hvordan du skal gøre det. Det er ikke så meget hente hjælp herfra. Da du skal vide det præcis hvordan du skal gøre det.

Venlig hilsen
Joans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-08 10:14

Citat
Det er ikke så meget hente hjælp herfra

Hvorfor er du her da ????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-08-08 10:17

Desuden er kørepenge du får fra firmaet skattepligtig.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-08-08 16:27

Hvis dit Kursus er relateret til din virksomhed så trækker du jo de faktiske udgifter fra i virksomhedens regnskab.