/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg føler mig hamrende snydt!
Fra : the1best
Vist : 1327 gange
10 point
Dato : 17-08-08 18:59

Her går man og gerne vil være så sund Så når tørsten melder sig går jagten ind på en flaske almindelig vand uden brus og andre søde sager.

Så går turen ind i Brugsen på jagt efter noget vand, der øjner jeg en flaske AQUAD'OR med et twist af citron skønt tænker jeg - nu har de endelig fundet ud af det, køber en flaske og udenfor tager jeg låget af og sætter flasken for munden... FØØØØØØJ siger jeg bare MEGA HAMRENDE STOR skuffelse..... det er læskedrik....... hvad fan... bilder de sig ind, her gik jeg og troede de kun havde almindelig vand på flaske og at de endelig havde fundet på noget nyt

Ingen advarsel på flasken foran men bagpå skriver de det er en læskedrik. den slags burde forbydes.

Andre der har prøvet noget i sammen retning???

the1best der nu har lært at kigge godt efter índen køb af almindelig vand

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-08-08 19:05

Citat
the1best der nu har lært at kigge godt efter índen køb af almindelig vand

Ja så lærte du også noget i dag . Har selv prøvet det og ihhh en skuffelse.
Pia . Der også har lært noget

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-08-08 19:05

Du ka da bare læse hvad det er inden du køber det.
Men jeg fatter nu heller ikke hvorfor folk er så dumme de køber vand til 10kroner literen også brokker de sig over benzin priserne bagefter.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 19:08

piaskov...Ja ikke, den slags gør man kun 1 gang

scootergrisen....Jeg brokker mig sku da ikke over benzinpriserne og det er da kun når jeg er ude og ikke selv har fået noget med at drikke.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-08-08 19:10

ja og så vil jeg anbefale at man drikker vand fra hanen, da det forurener meget med de plastik-flasker som man køber vand i. Det er jo ikke returflasker!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-08-08 19:13

Citat
det er da kun når jeg er ude og ikke selv har fået noget med at drikke.

NEMLIG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-08 19:21

Drik ØL - det ved man da hvad er

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 20 point
Dato : 17-08-08 19:28

Benzin smager også af h... til.
Jeg HAR prøvet det, engang da jeg var ca. ti år.

Ikke nok med det.
En ½ time efter man fået smagen væk ved hjælp af en pose Piratos, begynder man at bøvse.
Og det bliver man ved med resten at dagen.
Hver bøvs kræver nok en håndfuld piratos.
Gambrinus
(Jeg har kun erfaringer med 95 oktan)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-08-08 19:28

Den dag man begynder og brokke sig over læskedrik...
Det er den dag man må indse at livets problemer er ret små.

Gad vide om de små tørstige døende neger børn i afrika ville brokke sig over at få læskefrike med t twist af citron... ja hvem ved det kan være de er lige så kræsne så danske kællinger... meeeeen jeg tvivler.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-08-08 19:36

jeg er selv for nærig til at give 10 kr. for noget jeg kan få 1000 liter af for 1 krone fra vores lokale vandværk.
og så smager det oven i købet meget bedre.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-08-08 19:43

Det tror da pokker, at det ikke smager godt.
Det er igen de ski.. tiltætningsstoffer
Læs her :

Farligt tilsætningsstof i fødevarer
Tilsætningsstoffet DHMO, der hvert år er skyld i tusindvis af dødsfald på verdensplan, findes i mange danske fødevarer.
Af Kim Ludvigsen

Foto: Roswitha Schacht.

Pålæg og andet kød kan indeholde DHMO.
Det livsfarlige kemiske tilsætningstof DHMO er fundet i en række danske fødevarer. Heriblandt pålægsvarer og naturelmarinerede kyllinger.

DHMO forårsager hvert år flere tusinde dødsfald i ulandene og i store dele af den vestlige verden, men DHMO er ikke på EUs liste over forbudte tilsætningsstoffer, og det benytter en række firmaer i fødevareindustrien sig af. DHMO er nemlig betydeligt billigere end mange andre tilsætningsstoffer.

DHMO er en farveløs væske, der kan forårsage kvælning, hvis den indhaleres. Udsættes huden for stoffet i længere tid, kan det forårsage hudskader, og i gasform kan det give forbrændinger. DHMO er desuden en af hovedingredienserne i syreregn.

Danske politikere er i oprør, efter det er kommet frem, at det DHMO ikke er med på EUs forbudsliste, og at Danmark derfor ikke på egen hånd kan forbyde stoffet. Men der er ikke noget at gøre, forklarer fødevareminister Eva Kjer Hansen.

"DHMO er tilladt af EU, og det betyder, at vi ikke kan forbyde det i Danmark. Vi er forpligtet til at tillade stoffet, selvom vi absolut ikke er glade for det", siger fødevareministeren.

Enhedslistens Per Clausen vil kalde Eva Kjer Hansen i samråd i Folketingets miljøudvalg, hvor han vil have svar på, hvad ministeren har gjort for at få EU til at forbyde det livsfarlige stof.

"Jeg vil vide, hvad fødevareministeren har gjort for at få EU til at forbyde det livsfarlige stof. Det kan ikke passe, at danskerne skal udsættes for direkte livsfare, fordi bureaukraterne i Europaparlamentet ikke kan finde ud af at forbyde DHMO. Det er helt horribelt, at man tilsidesætter al viden om DHMOs farlighed, bare fordi det er billigere for fødevareproducenterne end alternative stoffer", påpeger Per Clausen.

Også de radikales fødevareordfører, Bente Dahl, forlanger handling. Hun erkender, at vi ikke egenhændigt kan forbyde DHMO i Danmark. I stedet mener hun, at fødevareproducenterne skal overtales til at bruge alternative tilsætningsstoffer.

"Vi kan ikke forbyde DHMO, men der er ikke noget, der forhindrer os i at prøve at få fødevareproducenterne i Danmark til frivilligt at holde sig fra det livsfarlige tilsætningsstof. Og samtidig kan vi opfordre alle fødevarebutikker til at undlade import af fødevarer med DHMO", siger hun.

"Vi må også have forbrugerne aktiveret", siger Bente Dahl. "De skal lære at tjekke indholdsfortegnelsen på varerne for de forskellige betegnelser, som DHMO kendes under. Og så kan forbrugerne skrive breve til politikerne i Europaparlamentet for at presse dem til at forbyde brugen af DHMO".

Se også lederen.

Fakta om DHMO
DHMO er en forkortelse for for Dihydrogen Monoxide, men stoffet er også kendt under navne som Dihydrogen Oxide, Hydrogen Hydroxide, Hydronium Hydroxide og Hydric acid. Stoffet er også kendt under en række kemiske betegnelser, herunder DHMO, DO og H2O.

Kilde : http://polimiken.dk/index.php?side=92

Gambrinus
PS : Whisky er noget, der gi'r vand en dårlig smag, hvis man glemmer at komme det i !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-08-08 19:46

1000 liter for 1 krone, det knagme billigt, her koster 1000 L ca 35 - 40 kr

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-08 19:48

Vand på flasker er den største miljøbelastning vi har pt.

Restauranter tager rask væk 40-50 kr for en kildevand, indkøbt til 5-8 kr, gå ud på toilettet istedetfor og tag en gratis slurk......men i ædru tilstand så det ikke bliver fra bunden af lokummet.

Og "citrussmagen" er sandsynligvis et biprodukt fra Cheminova.

Tænk globalt og drik lokalt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-08-08 21:34

En ting jeg SLET ikke fatter er hvorfor helvede vi køber vand på flaske fra tyrkiet og jeg ved ikke hvor...

Det fandme for latterligt.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 21:44

refi...den med øl er jeg ikke til så tidligt på dagen

Gambrinus..... takker og jeg skal nok holde mig fra benzin

scootergrisen......ja ja du kender ikke en skid til mit liv og hvad laver du i øvrigt herinde istederfor at være ude og rede hele verden og jeg synes bestemt ikke du kan tillade dig at kalde mig for en kælling uden at kende mig. Du ved ikke hvor meget jeg giver til velgørenhed og andet, vel ???? Hvor meget giver du selv eller gør?????

Og så kan jeg iøvrigt fortælle at jeg normalt er udstyret med en vanddunk fra www.freewater.dk ....men da der desværre ikke er automatisk opfyldning på så er der behov for væske undervejs og derfor denne ubehagelige oplevelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-08 21:52

Gør som jeg:

Køb en ½ liter Læskedrik/Mineralvand med skrulåg/prop ...Faxe Kondi f.eks.

Drik indholdet :-

Skulle der stadig melde sig en naturlig tørst?

1.) Find nærmeste vandhane. ( Den kolde er at foretrække )

2.) Drej hanen i urets retning og vent et øjeblik, til vandet når en behagelig drikbar temperatur
NB. Den specifikke funktion af vandhaners åbne/lukke aggregat kan variere fra model til model !!!

3.) Påfyld vand på mineralvandsflasken. ( Denne operation klares nemmest, hvis proppen på flasken er afskruet )

4.) Drik af flasken ( ..der gælder samme forbehold for resultatet som ved 3. mht. proppens position i forhold til flaskemundingen! )

5.) Efterfyld evt. flasken efter behov.

6.) Påskrug atter proppen på ½ liters mineralvandsflaskens flaskemunding og klargør derved beholderen for videre transport.

7.) Du har nu en tørstslukket lige ved hånden ..og måske en citron i den anden?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 21:58

Takker molokyle for den glimrende vejledning i påfyldning af en flaske, den vil jeg huske når behovet opstår næste gang eller også måske jeg bare skulle tage og sætte en køletaske med ekstra flasker i bilen....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-08-08 22:24

Og pas på med H2O i fast form.

Jeg så en undersøgelse af McDonnalds foretaget af en studerende, hvor det viste sig at vandet i deres toiletter (Altså WC-kummen) var 100 gange renere end i deres isterningsmaskine.
Gambrinus

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-08-08 23:21

molokyle > haha fed forklaring.
Men jeg tror kun the1best vil drikke af de specielle freewater plastik flasker og opfylde på deres pantenteret tankstationer.

Et fucking almindelig flask og vandhane er bare ikke godt nok her.
Der skal et firma til at fremstille et apperat man kan stille foran vanhanen som på magisk vis gør vandet bedre men selvfølge kun hvis man benytter en beholder af samme mærke og patent.

ARGH fuck det, det bare vand for helvede da.

Glæder mig ikke til den da vand bliver privatieret ligesom det er i nogle lande...
Så lukker firmaet bag bare for de kunde som ikke har penge til vand.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-08-08 23:50

Det er for dårlig, giv mig 15 kr, så skal jeg nok give dig et glas vand.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-08 04:36

"Der skal et firma til at fremstille et apperat man kan stille foran vanhanen som på magisk vis gør vandet bedre men selvfølge kun hvis man benytter en beholder af samme mærke og patent"

Det findes der også, men de fleste af den slags er penge ud af vinduet.

Fyld en flaske med vand fra hanen og stil den i køleskabet til senere brug, istedetfor at lade det løbe til det er koldt.
Skal man på langtur så frys dem, men ikke glasflasker..... de sprænger bare.
Tager man dybfrosne flasker med i rygsækken så pas på digitalkamera m.m. da det giver kondens.

Jeg var på langtur i bilen en af de mest hotte dage i sommer og lagde nogle dybfrosne flasker på bagsædet kl. 06 om morgenen, samme aften kl 20 var der stadig små isklumper tilbage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-08 06:32

LuffeA -> Jeg gætter nu på at miljøbelasningen fra en køleskabs-/fryser nedkølet vandflaske er større end vandspillet, ved at lade hanen løbe nogle få sekunder. Drikkevandet indgår i det mindste i et naturligt kredsløb ..også selvom det går i kloaken. Det gør den energi du fyrer af i køleskabet/fryseren ikke !!! (..medmindre du bruger el fremstillet ved vind-,sol-,bølge-,vandkraft eller andre energineutrale metoder.)

Såeh deeeeet...?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-08 06:38

P. Vand nedkøles ved at indpakke vandflasken i en våd avis og udsætte den for direkte sollys eller kraftig vind.

The1best ->

Montér en kopholder til ½ l. flasken UDVENDIGT på bilen og placer den våde avis-indpakkede mineralvandsflaske indeholdende ledningvand deri, så har du kølig væske til turen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-08 06:41

Ps. Hvis du er meget tørstig? ...så er der plads til adskillige kopholdere på bilens tag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-08 07:13

Hos mig skal det faktisk løbe længe, + 10 sekunder før det bliver koldt, og køleskabet er alligevel i gang.

Den med de våde aviser kender jeg godt, men det er ikke altid prakrisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-08 07:52

LuffeA ->
Citat
..køleskabet er alligevel i gang.

Ja, ..men igang med hvad? At nedkøle dit vand ..naturligvis

En temmelig energikrævende proces for nedkøling af ½ l. væske.

Der kræves 1 Kilokalorie (= 1000 kalorier) for at hæve/sænke temperaturen af 1 gram (= 1 kubikcentimeter = 1 centiliter) vand 1 grad celcius. Dvs. 50.000 kalorier skal der hives ud af ½ liter vand for at sænke temperaturen 1 grad celcius. Dette giver for ½ liter vand ved 16 grader, som skal nedkøles til f.eks. 10 grader et samlet energitab på 6 * 50.000 = 300.000 kalorier.

Vil du fryse vandet, så bli'r regnskabet tilsvarende større:

Fra 16 grader celcius -> 0 grader celcius: 16* 50.000 = 800.000 kalorier !!! (..plus det løse.)

Det bli'r dælme noget dyrt vand, som snildt kan konkurrerer med Supermarkedsprisen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-08-08 08:14

Tja
trimare46 drikker vand fra deres lokale vandværk til 1 kr pr. kubikmeter (1000 liter)
og Klaudi giver 35 - 40 kr for den samme mængde ????? mystisk

De fleste steder her i landet koster en sådan mængde omkring 12 - 14 kr, og så er det endda sådan at det meste af prisen (11 - 13 kr) i virkeligheden er bortledningsafgift uanset om man hælder det ud eller ej .....
så drik bare løs -
Jeg tror squ også jeg nøjes med en bajer .....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-08 13:28

Hej
Man kan have mange principper, men vi har nægtet at have køleskab i vores sejlbåd. Det gør mere opfindsom at nøjes med det, som kan holde sig.
Vi fryser en 5 liters eddikkedunk af plastik og lægger den sammen med de mest fordærvelige madvarer i en af bådens store madbokse. Den holder snildt 3 dage og i løbet af de dage drikker vi det optøede vand.
Nærig eller praktisk?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-08-08 17:59

Mit toilet drypper lidt så hvis der nogen der vil ha en refill så sig bare til.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-08 19:00

"To pilsnere i en snor, efter en båd"
Som sangen hedder....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-08 21:58

Jamen, så vil jeg da foreslå ..foruden de på bilen føromtalte monterede kopholdere, at installere en regnvandsopsamler, et filter, et destilationsapparat, samt et sammeklapligt køleskab: http://www.t3danmark.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=2311

Så sku' man vist være helgarderet mod pludseligt opståede tørkeperioders eklatante problemer med opretholdelse af væskeballancen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-08-08 22:18

scotergrisen, r du klar over hvor mange liter der går til, ved at et toilet løber, eller en vandhane drypper.
jeg tror du skal holde med at skyde med sten , når du selv bor i et glashus

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 20-08-08 10:14

Den tror jeg ikke der er nogen der kan slå den Gambrinus og må hellere lukke inden der kommer for mange underlige forslag fra molokyle.

Jeg har ALDRIG skrevet at jeg drikker vand fra Frewater, men kun at jeg benytter deres vanddunke.

mangarosa....tak for dit sidste indlæg....jeg var lige ved at fare i flint over scootergrisen