/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Domænenavn
Fra : rwo
Vist : 579 gange
300 point
Dato : 11-08-08 13:01

Jeg ønsker at købe et domænenavn. Ikke for at lave en hjemmeside, men for at få en ny unik mailadresse.

Jeg har fundet hvad jeg gerne vil have - og det er ledigt. Men hvordan kommer jeg bedst videre herfra. Hvilken af siderne skal jeg købe på? Og hvad så videre? Hvad er bedst og billigt? Jeg vil gerne have adgang til webmail, men også til windows mail...

Jeg er lidt ny i det her, hvorfor jeg spørger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 13:18

Du skal jo have dit domænenavn HOSTED et eller andet sted....

Enten på EGEN server eller hos en HOST....

Derefter kan du oprette alle de (næsten) postadresser du ønsker med dit domæneefternavn...

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 11-08-08 13:20

Kan du være lidt mere specifik?

Hvor er det godt og billigt at hoste? Jeg har ikke en egen server?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 13:22

Citat
Jeg har fundet hvad jeg gerne vil have - og det er ledigt

Skynd dig at købe - det kan være væk imorgen

Det nemmeste er selvfølgelig at købe det gennem det HOSTfirma hvor du vil have din adresse....

Prisen på selve domænet er den samme UANSET hvor du køber - derimod er der selvfølgelig forskel på Hosthotellerne alt efter HVAD du skal bruge...

Vi bruger Wannafind og er udmærket tilfreds.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 13:23

http://www.wannafind.dk/

Men der er MANGE - så ingen reklame

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 13:24

Blot husk....

På GRATIShotellerne kan du normalt IKKE bruge EGET domæne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 13:26
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-08 13:27
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 310 point
Dato : 11-08-08 13:37

Jeg køber mit domæne hos gratisdns.dk
Og så ligger det for tiden hos www.web10.dk
Hos web10 kan man også købe domænenavnet, og så er det nemmere at få sin mailadresse til at virke..................men de billige hoteller leverer ikke så meget plads til gemte mail.

Så det jeg gør er at videresende alle mine mail til en gratis google mail (gmail.com) og der er masser af plads.

Når jeg mailer se mine mail ud til at komme fra min eget domænenavn.

Lidt inviklet ja måske - men det virker.

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 11-08-08 18:24

Tak for svaret Eyvind.