/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
hvordan kommer jeg vidre??
Fra : hjælp24
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 10-08-08 20:07

heej.

min far har været misbruger,
og jeg ved ikke hvordan jeg kommer vidre.
Min far tog (hash, heroien osv).
Han har haft tilbage fald før og har gjort det igen.
Jeg ved ikke hvordan jeg kommer vidre,
når jeg tænker på ham vækker det minder jeg ikke kan komme af med,
hvad skal jeg gøre for at komme vidre??

mvh helle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-08-08 20:26

Hej helle - jeg kan se på din profil, at du ikke er så gammel. Det er svære problemer du har at kæmpe med - og selvfølgelig skal du have hjælp.
En mulighed er her på Majorgården - det er helt gratis - og netop rettet imod børn af misbrugere

Citat
Børn er også mennesker” er et støtteprogram for børn på 6-12 år af kemisk afhængige forældre, hvor børnene deltager i en gruppe med andre jævnaldrende børn. Gennem samtale, øvelser, leg, tegning, slogans mv. bearbejdes forskellige emner. Metodikken er baseret på den enkelte gruppes behov og færdigheder
.

Læs mere her http://www.majorgaarden.dk/00002/00023/00066/

Flere muligheder her:

Grupper for børn og unge
Den frivillige organisation Lænken har oprettet grupper for voksne børn af alkoholikere. kontakt socialkonsulent Hulda Mader 4396 1364 mandag 13.30 til 20.30 og fredag 9.00 til 12.00.
Eller socialkonsulent Tove Bech: 3647 1361 mandag og torsdag 17.30 - 20.30

Majorgården i Ålsgårde er privatejet af en række pensionsselskaber. Her behandles personer med alkoholproblemer efter Minnesotamodellen. Der er desuden tilbud om grupper for børn og unge i Nordsjælland og København. Se: www.majorgaarden.dk

Grupper for børn tilbydes også gennem: www.al-anon.dk

Den landsdækkende forening DCAA (Dansk Center vedrørende Alkoholisme og andre Afhængighedssygdomme) tilbyder bl.a. kurser for børn. Se: www.dcaa.dk

Held og lykke - håber du har nogle gode venner og voksne du kan tale med.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-08-08 21:25

Du kan ikke få bedere råd end det hellebirgitte kom med til dig..........Hvor er du klog .... tænk sig at du har mod og forstand til at søge hjælp......... godt

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-08-08 22:36

Tja altså det jo ikke din skyld hvad din far gør og ikke gør.
Du ka jo gøre det klart for ham hvad du mener f.eks hvis du mener han ikke skal tage noget.
Hash er jo normen at tage i danmark så hvis du ikke tager hash eller har prøvet det så du unormal sådan ser jeg det.
Heroin det er det værste lort for folk er villig til at stjæle fra alt og alle og deres familie så det sku nok svært at kunne ud af. hørte engang en kvinde der sagde at det bedst hun havde oplevet var heorin og hendes børn kom efter.

Men jeg syns da du skal komme ud og finde nogen ikke narko venner og komme væk fra din far.
Du kan alligevel ikke bestemme om han tager stoffer eller ej.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 05:04

scootergrisen - for at blive i dit valgte sprog sikke en gang lort at fyre af bortset fra den øverste af de to sidste linjer

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-08-08 06:49

Citat
Hash er jo normen at tage i danmark så hvis du ikke tager hash eller har prøvet det så du unormal sådan ser jeg det.

Hvem filan er det, der er unormal........tænk sig at skrive sådan til en lille ulykkelig pige på 12 år. Pigebarnet gør det rigtige, hun søger hjælp og så beder du hende om at tage hash ellers er hun unormal.... Den sidste tosse er endnu ikke set.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-08-08 09:33

Kære Hjælp24

Desværre er der mange på Kandu der ikke er særligt kloge. Du har haft besøg af Scootergrisen som jeg må sige hører ind under en kategori der ikke er her for at hjælpe.

Det første indlæg fra HelleBirgitte er klogt og for ikke at blive forvirret vil jeg anbefale dig at acceptere dette svar, så du undgår flere dumme indlæg.

Det er beundringsværdigt at du søger hjælp, for det du lever med er ikke normalt, men de følelser det giver dig er normale i din situation. Du er altså ikke unormal, men et stærkt ungt menneske der handler (hvilket vil komme dig til gavn i hele dit liv).

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-08-08 09:43

Godt skrevet Jomfruane.

Lille Helle, jeg ved hvilket helvede du er i og jeg tænker meget på dig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-08-08 10:38

Kære hjælp24.
Jeg er bare en gammel narrehat,der kun kan støtte dig i mine tanker.Men jeg er sikker på at,med den mod og livsanskuelse,du allerede har,skal du nok komme videre.Du har hele livet for dig.
Held og lykke.

Godt vi har personer her på Kandu som:

HelleBirgitte
jomfruane
knh15
Hvorimod,tosser som scootergrisen,burde bortcensureres,for evigt.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 12-08-08 00:08

Kære hjælp24.
At du er gammel nok, på trods af dine 12år, viser en modenhed udover det almindelige, ligesom en tilsvarende intelligens, men du er kun 12, og må og skal have tid til at vokse op, uden dine forældres problemer, som du, på trods af din modenhed, ikke er udstyret til at klare . HelleBirgitte og nogle få andre, men primært HelleBirgitte har nogle vigtige ting at sige, til etn ung teen-ager, og du bør tage hende meget alvorligt, da bedre råd næppe fås.
Held og lykke, lille skat, og hvis du har overskud til det, så lad os vide, hvordan det går.
Stort knus, fra de fleste herinde, tror jeg, ihvertfald fra mig

MMVH (Med Meget Venlig Hilsen!), Tina

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-08-08 21:55

Til orientering, for jeg tror, der er mange Kandu´er der tænker på, hvordan det går. Jeg har idag fået en pm fra Helle, og prøver nu at støtte så godt jeg kan. I behøver ikke svare på dette indlæg, det er ikke derfor, det er skrevet.

Hilsen fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 12-08-08 21:57

Nej, men du har ret - det var dejligt at høre der sker noget. Den sidder jo lige i hjertet...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 13-08-08 07:37

Dejligt at hører Birgitte........pas godt på hende

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 13-08-08 13:32

Jeg forstår, at du ikke behøver beundring for at tage en lille pige under dine beskyttende vinger, men hvis jeg havde problemer, ville det være skønt, hvis en som du, kunne-og ville have det overskud, som det kræver, at sætte sig ind i så følsom situation, og helt ærligt, at nogle kandusser som os,synes at du fortjener et par bundter virtuelle roser, så er det kun anerkendelse for din store medfølelse. Og nu lover jeg, at ikke sige mere...... Åh jo, send lille Helle et stort knus og alle de bedste ønsker....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-08-08 20:06

HexensX skal med på denne liste:

Citat
HelleBirgitte
jomfruane
knh15
HexensX

Også for hans/hendes menneskelige relationer,i en anden tråd,her på Kandu.

Mosebaek.