/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB porte virker ikke
Fra : amandaKanDu
Vist : 1892 gange
100 point
Dato : 06-08-08 11:13

Hej,
Min veninde købte en bærbar ACER pc i april måned til ca. 6.000 kr. i Bilka.
3 af hendes 4 USB porte virker slet ikke.
Jeg har set i Enhedshåndtering, men der er ingen gule spørgsmålstegn, og der står at alt virker.
Er der andet jeg kan gøre? Eller skal den til reparation?
På forhånd tak!
Amanda

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 11:42

I har vel prøvet med noget der virker i den ene port......................om det kan virke i de andre.
Husk at bruge sikker fjernelse (den grønne pil nede ved uret)

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-08-08 11:55

jeg tror ikke der er noget der hedder sikker fjernelse. Hun har Vista Home Premium
Problemet opstod med en USB nøgle fra 3G, men det kan vel ikke være den der ødelagde portene?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-08 12:27

Har hun prøvet 3G nøglen i alle USB porte?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-08-08 12:35

ja alle porte forsøgt både med mus, printer alm. usb lagringsnøgler - 2 forskellige, og så 3G. Kun den ene port virker stadig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-08 14:13

Citat
jeg tror ikke der er noget der hedder sikker fjernelse

Sludder > nede ved det lille ur er der en grøn pil > højreklik på den > vælg sikker fjernelse >
marker det usb medie som skal fjernes > ok >ok > nu fortæller den at mediet kan fjernes
Siger den nej til at fjerne .............................så luk comp ned og tag den ud.

Sikker fjernelse findes på win 2000 / XP / Vista i alle udgaver.

De USB porte skal testes med et lagermedie.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-08 14:29

Det lyder ikke sandsynligt at 3 USB porte er gået i udu samtidigt. De er sikkert optaget af et medie som ikke er fjernet sikkert.
Har i prøvet at genstarte? Og så prøv USB stikkene men lad være med at bytte rundt hele tiden.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-08 19:24

Hvad med lige at slette USB en i endhedshåndteringen..

Marker den og tryk delete..

og bagefter laven et geninstalation, det klare vista selv.
Søg efter hardware ændringer...
Når den er tilbage er der en chance for det virker.

Og se om det ikke kommer op og køre, og giv den lige lidt godt tid, Vista laver jo nogen gange alt mulig andet end at tale "med brugeren".

vh Ben

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-08 20:31

Oftest skal de enheder der tilsluttes USB portene, bruge strøm, så måske kommer der ikke strøm ud af stikkene, så der kan komme liv i enhederne, når de sidder i de dårlige stik.
Hvis du har en enhed som viser der er strøm, eller en USB lampe der tænder, når du stikker den ind, så kan du se om det er her at den halter, og evt. udelukke denne fejl.

Kommentar
Fra : trachi

Dato : 06-08-08 21:00

Jeg havde et udmærket indlæg , for ca 1 uge siden

Se
http://www.kandu.dk/tip18362.aspx

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-08-08 21:08

Det er meget fint med en side med en hel masse links, men hvilket skal man vælge?

Kommentar
Fra : trachi

Dato : 07-08-08 14:41

USBDEVIEW hedder programmet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-08 14:47
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-08-08 17:03

Tusind tak for jeres indlæg. jeg har ikke fået gjort noget ved det endnu. Er lige kommet hjem fra min venindes sommerhus i dag, efter at internetforbindelsen gik i udu derude. Så det varer lige et par dage inden jeg accepterer én af dem. Hun skal lige komme her med sin pc først, så vi kan afprøve de forskellige forslag.

FORELØBIG TUSIND TAK FOR JERES INDLÆG - DET SER LOVENDE UD!!

p.s. jeg kan altså heller ikke finde nogen sikker fjernelse af usb på min HP pc, så den sidst da jeg kørte xp, men har aldrig brugt den på min pc, og heller ikke haft problemer.

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 05-10-08 08:14

Tak for svaret severino. det tog lidt tid inden jeg fik set på computeren, men du havde ret med strømmen - bedre sent end aldrig :))

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 09:09

Selv TAK, amanda!
Jeg har selv et par USB enheder, som bruger lidt mere strøm end én port kan klare, så der er et lidt specielt kabel til den, der har 2 USB stik i den ene ende,for at få strøm nok.

USB stikkene er jo adskilt med hver sin strømkreds, således at man kan udnytte hver stik maximalt.

Det kunne jo også løses ved, at du benytter en extern USB HUB med separat strømforsyning, da den oftest ville kunne levere flere mA i hver stik, end din PC kan klare!

Så hav' lige dette i tankerne, når du støder på problemet en anden gang!

Severino