/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
c/o Adresse
Fra : rwo
Vist : 6341 gange
500 point
Dato : 05-08-08 13:12

Min veninde mangler pt en postadresse...

Jeg overvejer at tilbyde hende en c/o adresse hos mig...

Med c/o skal hendes navn ikke stå på døren, vel?

Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på? Jeg får ikke boligsikring...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-08-08 13:16

Hej med dig.
Nej det er ikke nødvendigt. Vi har selv haft co adresse hos os .Så ingen problemer

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 05-08-08 13:18

Fra næstved kommune

C/o adresse
Når man har en c/o adresse, betyder det at man er tilmeldt/bor på adressen, men at ens navn ikke står på postkassen. Det vil sige at en c/o adressen kun har betydning for postlevering.

Hvad er en c/o-adresse?
Hvis du flytter ind hos en ejer eller lejer, og dit eget navn ikke står på døren, skal du angive deres navn i feltet 'Hos (c/o, der er en forkortelse af det engelske udtryk "Care of")'.

Hvis du flytter ind hos en ejer eller lejer kan kommunen kræve, at vedkommende bekræfter din flytning.

Har du kun brug for at få eftersendt din post ved en midlertidig adresseændring, skal du ikke melde adresseændring til folkeregisteret. Kontakt i stedet dit posthus.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 05-08-08 13:18

Men er der nogle ting jeg skal vöre sörligt opmörksom på?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-08-08 13:21

Hej igen.
Nej du skal bare sørge for at aflevere hendes post til hende. Og det er vigtigt du ikke får boligsikreig Men det skriver du jo du ikke får . Så klø bare på .

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-08-08 13:30

Der er jo også den mulighed, at du får en posterestnce adresse. ulempen er at du skal selv hente din post på posthuset. Fordelen er at du ikke risikerer at skattevæsenet tror at der er en husleje til beskatning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-08 13:52

Hvis det er en midlertidig postadresse, som din veninde ønsker, så kan du bare gøre det.

Nu kan der være mange grunde til at have en c/o postadresse.

Men hvis det bliver af længere varighed, så vil myndighederne måske undersøge årsagen til en c/o postadresse.

http://borger.dk/forside/bolig-og-flytning/flytning/at-flytte-inden-for-danmark

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-08 13:54

1. vedkommende skal ikke være registreret på din adresse hos folkeregisteret

2. du - dvs hun/han skal blot melde midlertidig adresseforandring på posthuset

ps @ piaskov - det er ligemeget om man for boligsikring eller boligydelse - blot der ikke er adresse meldt til folkeregisteret og at vedkommende ikke har en eneste ting på adressen i tilfælde af evt kontrol ( kommuner er nysgerrige og det der er værre)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-08 13:55

ps ps kald det ikke c/o - bare kald det postadresse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-08 13:58

rwo, som tidligere nævnt, er der ikke noget du skal være opmærksom på.

Men hvis hendes navn ikke står som co på hendes breve, kan det være vanskeligt for postbudet, at vide at hun bebor din adresse.

Nogle postbude er mere krakilske end andre, så hun skal være opmærksom, hvis hun venter post

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-08 14:11

Citat
Men hvis hendes navn ikke står som co på hendes breve, kan det være vanskeligt for postbudet, at vide at hun bebor din adresse.

det er ikke rigtigt nordsted- jeg har lige pt en venindes post gennem min adresse mens hun flytter til og fra og ikke kan være nogen af stederne - og der står intet overhovedet på døren - posten videresendes som registreret hos postvæsenet til min adresse og nul mere !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-08 14:29

Det er ikke altid at Post Danmark er til at stole på. Det uanset om det er eftersendelse eller c/o adresse.

rwo

Du kan læse her om postadresse

http://www.postdanmark.dk/eposthuset.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-08 14:37

epost er heller ikke helt sikker skal jeg hilse og sige - læs for i øvrigt lige vilkårene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-08 14:42

Citat
Nogle postbude er mere krakilske end andre, så hun skal være opmærksom, hvis hun venter post

Min bror får nu ikke altid sin post, og det er kun fordi, afsenderern ikke har nogteret om det er første eller anden sal han bor på

Så der er stor forskel på postbudene

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-08-08 22:03

Jo med C/O SKAL der stå navnet på døren eller postkassen eller hvad det nu måtte være.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-08-08 22:04

Men altså hvis hun mangler en postadresse så kan hun få en hos posthuset så kan hun hente sin post der men du da en sød ven hvis du hjælper hende.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-08-08 12:12

skootergrisen: Det er da så rigtigt som det er sagt - jeg sagde det allerede Dato : 05-08-08 13:30

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-08 13:42

Iflg Næstkommune

Citat
C/o adresse
Når man har en c/o adresse, betyder det at man er tilmeldt/bor på adressen, men at ens navn ikke står på postkassen. Det vil sige at en c/o adressen kun har betydning for postlevering.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-08 13:42

Næstved kommune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-08 19:08

Fandt du ud af, om du kunne hjælpe din veninde

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 28-09-08 18:40

Tak for svaret Nordsted1.