/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU køle problemer !
Fra : kgp43
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 08-10-01 13:39

Hej.

Jeg er ved at springe ud fra en eller anden bro af raseri.

Jeg har et Noice Control kabinet (Rigtig fedt), Monteret ekstra køler på "front" af kabinettet, så system temperaturen bliver lavere 28-30 grader.

Men her er så problemet:

- Jeg købte en Super Orb Socket A - Den var for stor (Fysisk)

- Fik den byttet til en mindre (Både i ydelse samt Fysisk). Temp. Lagde på ca. 35 grader / 55 grader når den var på arbejde.

- Har netop købt en ny, for at bringe temp ned.
Ny køler (Har forresten fået gode anmeldelser): Molex Radial Fin til 260.- / 330 med porto ..... Ok, det er da også iorden hvis den så vil bringe temp ned..... MEN NEJ 38/52 grader (Let/Hård belastning)

Hjælp.... hvad skal jeg gøre ??? Jeg bruger forresten ikke kølepasta (Er bange for at ødelægge noget)

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 08-10-01 22:54

hvad var spørgsmålet ??

Kommentar
Fra : Crucifix

Dato : 09-10-01 16:37

Hvis du ikke er tilfreds med de temp. er jeg bange for at du ikke vil kunne acceptere larmen ved at putte en mere effektiv køler i. Ellers skal du nok tænke på vandkøling. Jeg kan ikke forstå du er utilfreds med de temp. du nævner, min ligger på cs de samme temp. og jeg er meget godt tilfreds. Hvad er dine argumenter for at du vil lavere ned?? (det kan være jeg også kan lære noget)

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 11-10-01 19:18

Jeg har installeret en "Alarm" som fulgte med mit motherboard, den siger at temp. ikke må overstige 50 grader !
Derfor er jeg lidt nervøs.

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 17-10-01 10:28

puha puha, du griber sørme om dig.
at du har fået temperaturen ned på 52 grader under stress, er heeelt ok, afinstaler du bare den alarm igen hvis den gør dig utrygså længe du ikke er over 60 grader celsius ville jeg ikke kalde det et problem, jeg har set systemer der kører skide stabilt ved 68 grader.
mit råd til dig er, hvis din maskine kører stabilt ved de temps du nævner kan jeg ikke se nogen grund til gøre mere....
Lige en ting til, hvis det er en AMD du har sidder der på nogle AMD cpu´er 4 "dutter"(sikkert ikke den korekte betegnelse) og en firkant i midten, det betyder at blæseren ikke har kontakt til hele cpu´en, til det kan man få en original mellem-plade, der udligner den tykkelse de dutter har, så man derved får en kontakt flade der svarer til hele arealet på cpu´en, der ved kan den køle mere effektivt.
skulle du have flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : snippermanden

Dato : 14-11-01 11:43

Brug kølepasta! - kan fjernes igen. Jeg bruger selv min kones neglelak fjerner for at rense CPU'en igen. Har selv sænket CPU temp med 4-5 grader bare ved at bruge kølepasta

Kommentar
Fra : zappo

Dato : 31-03-02 09:10

Brug eventuelt en blæser fra en defekt strømforsyning, kan være lidt problematisk at få monteret ( pga Størrelse)
men med lidt kreativitet går det . Kører selv en p III 800 mhz på 26 grader under belastning.
Mvh Zappo