/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billedet skal fylde mindre
Fra : plimgøj
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 27-07-08 21:39

Hej

Jeg skal maile en ansøgning, og vil gerne sætte et billede ind i Word-dokumentet. Det var et kæmpe billede, men jeg fik det gjort mindre i selve Word. Problemet er, at det fylder rigtig meget rent megabite-mæssigt, og derfor tager det en evighed at åbne - så min forhåbenligt kommende arbejdsgiver gider nok ikke bruge tid på at åbne dokumentet.

Hvad skal jeg gøre, for at få det til at fylde mindre - og skal det ind forbi Paint, eller kan jeg gøre det i Word?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 21:47

åben det i paint og gem det som .jpg.
Hvis du ikke har andre programmer

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-08 21:50

Hvis du har open office
Kan du udskrive det som pdf. Så kan dokumentet ikke ændres.
openoffice kan hentes på
http://download.openoffice.org/other.html

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-08 21:50

Her er et lille fikst program du kan hente:
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Lav kopi af dit billede
Åbn programmet
Hent billede
vælg procent
gem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-08 21:51

Jeg ville pakke billedet, og sende det med som vedhæftet fil

http://www.pcworld.dk/download/34/1188

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 27-07-08 22:09

Tusind tak for de hurtige svar - jeg har brugt Eyvinds pixresister, og det virker rigtig fint.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 27-07-08 22:17

Øhhh... og det var selvfølgelig resizer og ikke resister ups

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-08 22:19

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-07-08 22:32

Det program nappede jeg osse. Tak Eyvind

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-08 22:36

Citat
Det program nappede jeg osse.

Også her . Så mere tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-08 22:44

Jammen i skal da være så velkomne - jeg bruger det bl.a. til opload eks. peecee.dk og til print af mine billeder ude i byen.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-07-08 12:36

Jeg har også lige snuppet det.Det ser dejlig nemt ud,så tak for det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 12:18

@Eyvind
Osse mig - virker fint til upload på auktionssider.
Ska' ha' ryddet op og ud.
Mange hilsner Ingelein - og det her var så genbrug af et ældre indlæg Tak for det