/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram?
Fra : bassenborg
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 10-03-03 19:56

Er det vigtigt om rammene er af samme fabrikat?
Jeg har 256mb DDR fra V-Data, og påtænker at sætte 256 mere i.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 20:03

Nej......det er ikke vigtig, men jeg syntes helt klart du bør sige det til forhandleren, det kan i enkelte tilfælde give problemer, og så kan du altid aflevere tilbage, med forklaring på at det ikke virkede....

Om det er "ammestuesnak" at det kan give problemer ved jeg ikke, men jeg har hørt om det

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 11-03-03 01:42

Ved lidt ældre PCer var/er der ofte problemer, det er bestemt ikke ammestuesnak!
Nu taler du om DDR ram, så er vi ved ret nye mobo - men DDR 1600...3700 ns 4,5 -5,6 7,5??? 1. 2. 3. parts og du skriver "bare" fra V-data... det er da vist en forhandler og fortæller ikke mere end hvis du skrev et TV fra Bilka!
Jeg synes du enten skal tage dem med til forhandleren (hvis det er lokal), eller læse hvad der står på de ram du har og købe efter det! Er det 7,5ns bør du holde dig 7,5ns så vil mærket ikke influere på noget.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-03-03 07:43

ok, jeg formodede at spec. var de samme, det skal du naturligvis sørge for som lillemig skriver

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-03-03 13:21

Det er rammene der hedder "V-Data", og ikke forhandleren.

Accepteret svar
Fra : Nexuz

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-03 17:57

Bassenberg har skam ret. V-Data er skam ram. Jeg kender ikke så meget til dem, men jeg ved at det ikke er "ammestuesnak" at sætte forskellig slags over i. Man skal helst være så omhyggelig med hvilke ram man køber. Når jeg siger hvilken slags ram, mener jeg både producent og størrelse. Ikke om det er 256, 512, 1024 eller højere, men hvilken parts osv. Har du nogle V-Data ram, så køb nogle V-Data ram. Hvis du vil gå over til noget nyt, vil jeg helt klart foretrække de to bedste mærker på markedet. Kingston og Apacer.

Nex

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 13-03-03 21:29

Tak for svaret Nexuz.