/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke se gendannet billeder
Fra : MoestrupK
Vist : 1275 gange
100 point
Dato : 27-07-08 02:46

Hej, jeg har et "lille" problem.
Efter en dags tid i Paris, havde jeg taget en masse billeder på min mobiltlf, hvor de lå gemt på mit 1gb SD micro kort, desværre fik jeg slettet dem.
Nu har jeg fået gendannet filerne, men windows billedgallerie vil ikke vise dem, jeg får en besked hvor der står
"Billedgalleri kan ikke åbne dette billede eller video. Dette filformat understøttes ikke, eller du har ikke de seneste opdateringer til billedgallerie".
Det underlige er at det er JPEG billeder.
Når billederne er i mappen hvor de er blevet gendannet til, kan jeg heller ikke se billede, der er ligesom et billede, med noget vand, himmel og bjerge.
Jeg har vista.
Nogle der har en idé til hvordan jeg kan konventere billederne så jeg kan åbne dem? eller om der er noget program som kan repare dem.
Jeg har prøvet Photorescue & photorecovery, men de kan ikke finde billederne.
Håber nogle kan hjælpe, vil virkelig gerne have de billeder igen.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 27-07-08 08:21

Du kan forsøge med Irfanview.
Den læser næsten alle formater, og laver dem om som man har lyst til.

dl fra http://www.irfanview.com/

Mvh Finn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-08 09:16

http://www.eksperten.dk/spm/839535

når du har fået sådan et fint tilbud fra helgec så tag dog imod det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-08 09:24

der er 2 slags jpeg

JPEG-JFIF Compliant (*jpg,*jiiif, *jpeg
og
JPEG 2000(, jp2,*j2c,*2k, *jpc, * jpx) - den her sidste laver sig af og til om til endelsen jpg med underscore af en eller anden grund jeg ikke kender - men jeg har kunnet åbne den med psp de fleste gange.

har du forsøgt at gå i mappeindstillinger - filtyper - og indstille til at jpeg og jpg skal åbnes som jpeg ?

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 27-07-08 14:16

Crypton; Det vil jeg prøve .. Tak

miritdk; ja har også lige set hans tilbud nu, så gør jeg også.