/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Karise - Gentofte - Århus
Fra : the1best
Vist : 937 gange
500 point
Dato : 24-07-08 13:09

Vi skal fra Karise(syd for Køge) til Gentofte og så til Århus og tilbage igen en lørdag i september.

Hvilken vej er den bedste? Over Fyn eller med færge?

Hvis der er nogen der har lyst til at regne lidt, så kører bilen ca. 15 km/l, vi er 5 personer.

Det skal lige nævnes - der er både rygere og ikke rygere med og så måske liiiiiige en anden ting, 3 skal til whiskysmagning og 2 til socialtsamvær, så.......

the1best

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-08 13:16

Jeg ville helt klare køre i bil. Det er langt mere fleksibelt end færge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-08 13:17

Jeg ville uden tvivl bruge bilen

I er ikke afhængige af afgangstider for tog og færge, I kan holde de rygepauser i har lyst/behov for, og jeg vil næsten vove den påstand at det er billigere at deles om brobillet/benzin end at tage det offentlige

Du kan prøve at tjekke tider her http://www.rejseplanen.dk/

Go' tur, og pas på dem derovre,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-08 13:17

http://www.krak.dk/ruteplan/
Over broen ifølge krak

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-07-08 13:20

http://www.storebaelt.dk/brobizz
spar lidt penge, få fat på en brobizz

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-07-08 13:20

Der er ikke nogen tvivl om at vi skal køre i bil derover, men hvilken vej???

Det fik jeg vist ikke lige gjort helt opmærksomt på i indlægget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-08 13:34

Færgen er fra Kalundborg, og føles som en evighed om at komme til Århus

Tag broen, og kør i det tempo du har lyst til (inden for reglerne selvfølgelig), men bare det at der er rygere med, som kan komme ud og ose, når de har lyst er et stort plus.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-07-08 13:35

Brobizz tror jeg ikke der er brug for - for det er en tur der tages måske hver andet år og vi kører ikke over andre broer.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-07-08 13:39

Nordsted.... har du nogensinde kørt i en bil med nogen der har været til whiskysmagning
De stinker af sprit, men jeg håber de har fået så meget at de sover hele vejen hjem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-08 13:43

Måske ikke lige whiskey, men så meget andet, - "karruselolie"

Husk jeg har teen-agere, der er blevet hentet til div. fester (og det er mange)

Husk poser til passagererne, og noget godt musik på anlægget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-08 13:44

Hvis de har smagt rigeligt på de våde varer, bliver det nu heller ikke nemt, at få dem bugseret fra vogndækket op i restauranten imens i sejler

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-07-08 14:24

Jeg ville helt klart vælge at sejle med Odden-Århus færgen. Sejlturen varer kun 65 minutter.

Ifølge Krak, er der ca. 114 km fra Gentofte til Sjællands Odde, og fra Gentofte til Kalundborg er der ca. 110 km. Så køreturen på Sjælland er nogenlunde det samme.Men til gengæld er denne sejltur noget hurtigere end Kalundborg-Århus.

Så slipper I for at sidde i bilen ligeså længe i whiskey dunsten, som hvis I kører over broen

Rigtig god tur og go´fornøjelse

http://www.highways.dk/faerger/odden-ebeltoft.php

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-07-08 14:38

Hurtigst og nemmest fra gentofte til Århus er via Mols hurtigfærge. Den kan nogenlunde konkurrere på prisen, hvis du kan finde en billigafgang, eller endagsbillet. De billige skal bestilles først.

Tilbage til Karise er fordelen ved mols knap så stor.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-07-08 14:52

Takker for alle indslag, kigger på dem lidt senere.

Vi skal samme vej tilbage.

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 500 point
Dato : 24-07-08 18:51

Jeg ville helt sikkert tage over broen, det er hurtigere (og du er ikke afhængig at færgetider) - har prøvet begge dele mange gange, mellem Herlev og Århus.

Det du sparer økonomisk i kilometer på færgen, skal du til gengæld bruge på færgebilletten.

Falcham

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 28-09-08 17:32

Puhaaaaa en tur......
Startede fra Karise kl. 8 om morgenen og kørte til Gentofte og så tilbage til Karise og så til Vordingborg og så til Århus og tilbage til Vordingborg og så til Gentofte for så tilsidst at være i Karise kl. 4.35 om morgenen....Tja en tur på 980 km.

Vi havde en rigtig dejlig tur, kørte i en Lada fra 1998 og håber jeg har fået ny bil inden vi skal på næste tur Så tak for svaret Falcham.