/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
tømme c drev
Fra : kvkgruppen
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 19-07-08 21:09

hej hvordan tømmer jeg mit c drev uden og skal xp i

Kommentar
Fra : leob

Dato : 19-07-08 21:15

hvad mener du med at tømme dit c-drev?
Hvis du virkelig mener slette det hele, så ryger Windows også (hvis du som normalt har styresystemet liggende på c-drevet)
Hvis det er det, kan du f.eks. installere et nyt styresystem via din XP-CD og her beder du om formattering undervejs - så får du en helt blank c-disk med et nyt styresystem på
leob

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-08 21:19

Hvis du derimod blot vil slette nogle af de ting du har på c-disk så
AnalogX SuperShredder
Hvis man skal af med sin pc eller rettere sin harddisk, skal man lige holde sig for øje, at en simpel formatering ikke sletter dataene permanent.
Når man beder SuperShredder om at slette en fil, bliver filens indhold først forvansket i en grad, der gør den fuldstændig ubrugelig.
Derefter overskrives harddisken med 0'er, og til sidst slettes filen på normal vis, så harddiskens filtabel ikke kender til, at filen har eksisteret.
Man kan selv indstille, hvor mange gange filen skal forvanskes og overskrives, og hvordan det skal gøres, men det er ikke nødvendigt at pille ved standardindstillingerne for at få en effektiv sletning.
Dokumenter, man vil have slettet, trækkes blot hen på SuperShredder, eller man kan bruge SuperShredder til at vælge en fil. Man kan også bede SuperShredder om at installere en genvej i Stifinders højreklik-menu under "Send til", så man let kan højreklikke på en fil og vælge at SuperShredde den. Du finder SuperShredder her: www.analogx.com/contents/download/system/shred.htm
leob

Godkendelse af svar
Fra : kvkgruppen

Dato : 19-07-08 21:33

Tak for svaret leob. ja den skal være helt tom