/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
lydenhed
Fra : birkglerfoss
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 17-07-08 13:26

jeg stillede et spørgsmål om hvor for der ikkevar en lydenhed var instaleret, jeg fan so problemet der er at jeg har købt for et par uger siden 2x2 gb ram til min comp. men det viste sig at da min com. var startet så jeg på skærmen at der kun var 2,93 gb ram og at der ikke var en lydenhed instaleret på comp. so fjærnede jeg den ene 2 gb ram og erstattede den med 1 gb ram so kunne jeg se at den sagde at der var 3 gb ram og lydenheden var instaleret.
So kommer det store spørgsmål hvorfor gør den det?
Jeg har kontaktet nogle personer om det men ingen kender til dette problem, kan det være ram blokken det gør det eller at comp. ikke kan have 4 gb ram?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-08 13:48

Et hurtigt gæt - din comp / program kan ikke håndtere alle de ram

2 + 2 Gb ram melder fejl.
2 + 1 melder ikke fejl

Og du har vel prøvet begge 2 Gb ram + den ene Gb

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 17-07-08 14:36

den siger at lydenheden ikke er instaleret når jeg har de 4 gb ram men lydenheden er instaleret når jeg har 3 gb ram
det kører med 3 gb ram, men når der er 4 gb ram står der 2,93 ram so skulde den sige 3 gb ram og ikke 2,93 den klarer måske kun 2+1 gb ram.
Man får hvad man betaler for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-08 14:44

Et sted i din manual står der nok hvad den kan klare af ram.