/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hælp søges!!!
Fra : asas34
Vist : 517 gange
20 point
Dato : 16-07-08 14:42

hej jeg er en person med problemmer og det er
at jeg har 3 dyr en hamster hun og to glathåret marsvin
sagen er den at jeg virkelig ønsker mig en jeg elsker katte virkelig meget
min kusine vil gerne betale for katten og alt hvad den skal have men jeg kan ik gøre det hvis jeg har mine andre dyr så hvis der er en der søger gnaver så er i virkelig velkomne hos mig jwg vil virkelig have dem men hvis jeg skal have en kat så skal jeg af med tumle og speedey(marsvin) og min hamster safir det er et knust hjerte men når jeg katten vil mit hjerte langsomt samle sig ved synet af katten tusind tak og jeg kan love at i vil elske dem som jeg gør når ja i for til marsvine alt tilbehøre bur,hus,skål,vandflaske,vitaminer til mad,vitaminer til vand,mad,hø,2snore,sampoo,kam,høhæk. og til hamsteren for man:stort hamster bur har kun haft det i ca. 4-5 måneder,hamster,vand og mad skål,sådan noget det bader i, mad, sådan, noget den sover i det den bader i og det den sover i for i det jeg har tilbage jo hurtiger i ringer jo mere for i da det er lidt jeg har og skal købe mere så for i det tusind tak hvis i vil have dem ring 35144793

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-07-08 15:14

Mit svar til dig er at du slet ikke egner dig til at ha dyr. Så får du en kat og inden længe så ser du et andet dyr du vil ha og så videre................ næ du, koncentrer du dig om de dyr du har nu og når de så ikke lever længre så kan du anskaffe dig et nyt, sådan gør dyrevenner.

the1best

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-08 15:23

Enig med det foregående svar, du er for uansvarlig til at ha' dyr.

Jeg har sgu heller ikke den store respekt for nogen, der bare kasserer de dyr de har i forvejen, fordi de finde nogen de hellere vil ha'

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-07-08 15:26

Sådan gør dyrevenner ikke, skulle der ha stået

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-07-08 15:26

ups nu er den da helt galt....glem sidste indlæg

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 17:17

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 17:19

hør nu mit yndlings dyr er kat

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 17:21

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 17:22

jeg elsker dyr men bare fordi at jeg sælger mine dyr betyder det ikke at jeg ikke elsker dem

Kommentar
Fra : asas34

Dato : 16-07-08 17:23

er det her en BØRNE HJEMME SIDE

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 16-07-08 18:23

nej det er ikke en børne hjemme side , men jeg tror at meningen er at du skal forstå at man ikke bare giver sine dyr væk fordi man finder et andet dyr der virker mere spænende.

jeg kan godt forstå du gerne vil have en kat det er der ikke noget forkert i , men sørg nu for at de andre dyr kommer et godt sted hen inden du får katten hjem, du skal ikke gøre noget overilet men tag den tid det tager at finde et ordentligt hjem til de dyr du skal af med.

i hvilken del af landet bor du hvis der evt. er nogen der er interesseret i dine gnavere ???

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 16-07-08 19:58

Jeg er helt enig i at har man først valgt at tage ansvaret for et dyr, så er det for hele dyrets levetid medmindre at noget går helt galt, som allergi o. lig.

Når det er sagt, så vil jeg lige spørge om hvorfor du tror at det ikke går at have en kat sammen med gnavere. Jeg opfatter det sådan at det er en killing du taler om, og der er mange der har erfaring for at hvis en killing vokser op med gnavere så lader den dem være. Min datter har 2 ørkenrotter og så har vi 2 hunde og en kat, og det går helt fint.
Og så kan jeg fortælle dig at min mormor havde et marsvin og en kat sammen, og katten elskede at ligge og sove i marsvinets bur. Ofte lå de op af hinanden og sov. Ja det kan god lade sig gøre, så måske skulle du overveje at få killingen og så se hvordan det går. Men lad ALDRIG dyrene være alene sammen for katten er trods alt et rovdyr og du kan ikke stole 100 % på den.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-07-08 22:56

asas34........nope det er ikke en børne hjemme side, men du opfører dig da sådan, når du ikke tager varer på de dyr du selv har anskaffet dig.
Det kan godt være du elsker katte, men hvorfor har du så ikke ventet med at anskaffe dig dyr til du selv har tid eller mulighed for det. De dyr du har nu lever ikke ret længe, så det skam ikke længe du skal ha dem.
Et dyr er ikke bare noget man har for sjov, uanset hvor lille eller stort det er og sådan opfatter jeg, at du opfatter det og elsker du virkelig dine dyr, så beholder du dem til de dør.
Eller også ved du ikke hvad ordet elsker betyder.
Jeg ville ha haft fuld forståelse for det, hvis der var en anden grund til du skulle af med dem, men bare fordi du heller vil ha et andet dyr, så nope du, ingen forståelse herfra.

chikapigen.... tror du virkelig selv på at hun vil give sig tid til at finde et egnet hjem til sine dyr nu hun har udsigt til at få den kat som hun jo så længe har ønsket sig, jeg tror det ikke, jeg tror hun er hamrende ligeglad med hvem der får dem og den første der henvender sig giver hun dem til.

jspi.... du har ret en kat kan sagtens gå sammen med de dyr hun har nu, men det har hun jo slet ikke gidet sætte sig ind i, næ de skal bare ud så katten kan komme ind eller havde hun vel spurgt om det kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-07-08 00:33

- og hvad så, når du er blevet træt af katten????
Bliver vi så spurgt om vi ikke nok vil have den, for nu vil du have en kænguru - nu er sådan en nemlig lige pludselig dit yndlingsdyr??

JEG BLIVER SÅ GAL når jeg læser sådan et oplæg som du hér har skrevet!!
SÅ eddersplintrende RASENDE!

Hvor jeg dog håber at de stakkels smådyr som du har i din varetægt, vil få et rigtig dejligt hjem, hvor de vil blive værdsat og passet og plejet - UDEN at risikere at blive kasseret fordi deres ejer lige pludselig ikke gider dem længere
Og så håber jeg sandelig IKKE at du nogensinde mere, vil blive ejer af et uskyldigt dyr!

BVADR for en gang bawl!

GOSH en grim en at sove på.........

/Dorthe

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-07-08 07:50

>>>the1best
nu kender jeg jo ikke vedkomne der har startet denne tråd, så jeg kan ikke vide om hun/han er sådan.

det skal lige siges at jeg personligt ALDRIG ville skille mig af med et dyr jeg havde med mindre det på grund af sygdom eller lignende. jeg fik selv desværre konstateret allergi over for hunde for 5 år siden , men jeg gjorde ikke som lægen anbefalede at få hende omplaceret eller aflivet. nixsen bixsen jeg har hende endnu :)

jeg bliver også ked af det og harm indvendig når jeg læser og hører om folk der bare bruger dyr som var det dukker . og hvis det er sådan i dette tilfælde hvor gnaverne bare skal losse hurtigt ud fordi katten skal ind og de bare bliver givet til den første der henvender sig så tager jeg meget stor afstand fra det. så burde vedkomne overhovedet ikke have dyr i sin varetægt, for så er man ude i at når katten bliver uinteressant så kommer der et nyt dyr i søgelyset .
men jeg kunne nu godt tænke mig at få afvide af asas34 hvorfor det er så vigtigt at få afsat gnaverne istedet for at beholde dem evt. sammen med katten. eller hvorfor det ikke kan vente til gnaverne ikke er til mere ( som der er blevet skrevet bliver de ikke så gamle ).

så the1best du må endelig ikke tro jeg tager asas34 i forsvar for det gør jeg bestem ikke :)

chicapigen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-08 11:50

Citat
min kusine vil gerne betale for katten og alt hvad den skal have

Jeg hæfter mig især også ved denne bemærkning.

Man skal da ikke anskaffe dyr, såfremt det er nødvendigt at andre skal betale.

hvad hvis katten bliver syg......bare almindelig "vedligeholdelse" hos dyrlægen til vaccination, ormekur og loppekur koster nemt et par tusinde om året.

Hvad hvis katten bliver syg eller kommer til skade, så er 5-10000 måske lige pludselig penge man står og skal bruge....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-07-08 12:18

rigtigt dova

efterhånden tror jeg (OG HÅBER) at denne tråd er ment som en joke??
Ingen kan vel for pokker da, være i tvivl om andres mening om det her...

Kommentar
Fra : SillyconValley

Dato : 14-08-08 19:50

Hejsa asas34. Jeg synes helt ærgeligt du skal beholde dine tre nuværende dyr indtil de ikke er her mere, af naturlig grund. Vent med den kat. 4 dyr kan altså godt gå hen og blive en dyr fornøjelse; dyrlægeregninger, foder, legetøj og anden forplejning. Jeg har selv to katte, hvoraf den ene har allergi, som betyder specialfoder, ofte dyrelægebesøg mm, og ja det koster sgu kassen. Men nu har jeg engang fået en kat med allergi, og sådan er det, ville ikke undvære ham for noget.
SillyConValley

Kommentar
Fra : lilledavid

Dato : 26-08-08 12:09

hej jeg vil godt hvid hvordan jeg or en kat.

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 04-10-08 17:53

Jeg ved ikke, der er noget ved denne tråd, som får mig til at mistænke, at en eller anden tager lidt pis på os, eller måske er vedkommende et barn, og i så fald, må man inderligt håbe, at dette barns forældre har mere forstand og sympati for dyr, end den som startede dene tråd. Hun/han udviser en næsten utrolig foragt for levende væsner. man siger ved da gud ikke, at "jeg æææælsker mine dyr, men vil hellere have nogle andre" Det er ihvertfald ikke den slags kærlighed jeg ville udsætte mine dyr for. Jeg havde killinger for nogle år siden, og prøvede efter bedste evne, at "scanne" div. købere, for at gøre mit yderstefor at sikre mig, at mine killinger ville få et langt og godt liv, og hvis dette barn var dukket op hos mig, ville jeg eftertrykkeligt have nægtet at sælge, med mindre jeg havde mor eller fars underskrift på at de var hovedansvarlige, noget som man egenligt ikke kan forvente for meget af hos et barn, og det må da have været et barn, som skrev dette...ikk'?

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 04-10-08 17:58

P/S, 2 pragtfulde katte haves. 8 år gamle. men unge af sind, en rød dreng, og hans grå lille-søster, byttes mod 2 siberiske tigre eller 2 højlandsgorillaer, helst under 3 år....Lyder det ikke...skønt...og er det ikke sagen i en nøddeskal? Husk at vi lever i et Køb & Smid Væk samfund, det gælder åbenbart også for dyr