/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Installation af D-LINK DWL520+
Fra : kettedk
Vist : 676 gange
200 point
Dato : 06-07-08 13:45

Jeg har lidt problemer med at få installeret mit netkort, som er et D-Link AirPlus DWL520+.
Jeg har hentet nogle drivere fra nettet, og installeret dem, men jeg får følgende fejl når installation er ovre: "The device cannot start".

I PDF-filen fra D-Link står der, at man for guds skyld ikke må sætte kortet i, før man installerer driverne. "Nå," tænkte jeg så, så jeg afinstallerede driverne igen, lukkede pc'en ned og fjernede kortet.
Derefter installerede jeg driverne igen, lukkede ned, og satte kortet tilbage på plads.

Ifølge manualen skulle Windows så gerne komme op med "Tilføj ny hardware"-guiden ved opstart,
men det gør den ikke.

Hvad dælen gør jeg her?

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 06-07-08 13:55

Rettelse:

"Tilføj ny hardware"-guiden kommer rent faktisk op ved opstart.
Derefter forsøger jeg at installere drivere, som jeg har liggende på en USB-nøgle.
Alle driverne bliver installeret helt fint osv. osv., men efter installationen får jeg den førnævnte fejl:

"The device cannot start (Code 10)"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 14:20

Bruger du Vista ? Med XP skulle du kunne installere driveren fra Enheds håndtering, der er sandsynligvis et gult spørgsmåls tegn derinde, højre klik på den og find din driver på usb hokommelsen

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 06-07-08 14:30

Det har jeg forsøgt o.v.n, men jeg får stadig samme fejl "The device cannot start".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 14:45

Hvis det er meget vigtig at driveren bliver installeret før kortet, så har du en mulighed i Systemgendannelse, har du forsøgt at rydde op i registreringer: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html før du forsøger systemgendannelse ? Genstart så og installerer driver og kort, medmindre du har Vista, så skal det kunne lade sig gøre, det er vel den rigtige driver: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oU4t4jqltbNlwaaRp7ytsRWm5kC9PiO52eLCGv9yUQC5gx5/PL9b0TI+4+jcJgo0eXqtLbpyV6hnDrXbdeJ3LPe9oqx8=

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 06-07-08 14:52

Det er præcis den samme driver jeg har hentet, som du henviser til der.
Prøver lige systemgendannelse.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-08 14:56

Håber det lykkes for dig, eller du får anden hjælp, jeg smutter ud i solskinnet et par timer

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 06-07-08 15:59

Så er problemet løst.. Hvad var fejlen? Ja, min hukommelse.

Det var ikke et DWL-520+ kort jeg havde det var et DWL-G520+.

Jeg fandt de rigtige drivere på D-link's hjemmeside, fik dem installeret, og nu virker det

o.v.n. får points fordi han forsøgte.

Tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 17:48

Selv tak, ja med de forkerte driver er det dømt til at gå galt