/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fuglebakkens børnehospital
Fra : leonard
Vist : 4834 gange
100 point
Dato : 30-06-08 17:01

En gang i begyndelsen af 1940´erne var jeg indlagt på Børnehospitalet Fuglebakken på Frederiksberg. Derfra kom jeg på sanatorium ved Vordingborg. Dengang var ens forældrer MEGET
langt væk.Jeg er ikke klar over,om hospitalet hørte ind under Frederiksbergs Amt eller Københavns
Amt. Jeg er født i 1938,så jeg var langt hjemmefra dengang!!

Mit spørsmål til Jer andre derude er: Hvor kan jeg finde mine indlægningspapirer,journaler efter så
mange år?? Det er for at finde mere ud af min livshistorie m.v.

På forhånd tak fra Leonard.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-06-08 17:10

Mit bedste forsalg ville at søge på Daisy: http://daisy.sa.dk/

Eller prøv en henvendelse til Rigsrkivet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-08 17:24

Citat
På Drosselvej 57 opførtes 1913 Børnehospitalet Fuglebakken, der blev drevet af Københavns Kommune frem til 1985.

Men det lå i Frederiksberg Kommune

Du kan evt. rette henvendelse her

http://www.frederiksberg.dk/ByOgKultur/Byguide/RundtPaaDetHistoriskeFrederiksberg/Fuglebakkekvarteret.aspx

De vil kunne fortælle dig om det er muligt at fremskaffe de oplysninger, som du ønsker.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-06-08 18:51

Det er rigtigt, at hospitalet lå i Frederiksberg Kommune. Men for at søge oplysninger om din journal, skal du søge/evt. henvende dig her - det er Københavns Stadsarkiv.

Held og lykke med søgningen
http://www.starbas.dk/Arkiv.php?Arkiv_ID=317

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-08-08 22:38

Hvordan går det med din søgning? Spørgsmålet har min interesse - har været ansat på Fuglebakkens Børnehospital i 70´erne

Kommentar
Fra : KennethBoldt

Dato : 12-09-08 22:08

Med hensyn til din journal, så var jeg indlagt på Fuglebakkens Hospital den gang det lukkede, og jeg husker at jeg blev overflyttet til Hvidovre hospital. Så det er måske stedet du skal prøve.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-08 22:20

Du husker da godt KennethBoldt, hvis du var barn, da hospitalet lukkede

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 13-09-08 10:15

Et svar til Kennethboldt.

Jeg kan oplyse dig om,at alle patientoplysninger fra Børnehospitalet ligger i Københavns Stadsarkiv,
hvor det er meget let at gå ind nu via nettet,men som nævnt andet sted skal man/jeg ansøge.

Vhs. fra Leonard.

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 13-09-08 10:16

Jeg er ikke kommet så langt endnu i min søgning for jeg er "ramt" af 75 års grænsen og selv om det
er en personlig søgning,skal jeg have en tilladelse m.v.

MEN - tak til Jer alle for Jeres svar
fra
Leonard.

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 20-09-08 10:54

Jeg kan oplyse Jer,der har svaret mig, at jeg forleden dag var inde i Københavns Stadsarkivet vedr.
patientoplysninger om mig selv som nævnt,men endnu engang var jeg uheldig,da arkiver ikke var
eksisterende for den periode 1939 op til 1945. Da jeg efter opholdet på børnehospitalet var jeg på
sanatoriet i Vordingborg,men deres arkiver var også væk.
Hvor skal jeg så gå hen??

Vhs. fra Leonard.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 21:36

Du kunne prøve at kontakte lokalarkivet i Vordingborg

http://lokalarkivet.blogspot.com/2008/04/vordingborg-anno-1241.html