/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Selve internetkablet ..
Fra : Scrub
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 27-06-08 17:52

hej :)

Nogen der gider fortælle om selve internet kablet?
Altså finde info, om hvad kablet består af?

Hvad farverne på enden af stikket betyder osv. ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 27-06-08 18:16

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

God fortnøjelse - hvad du end skal bruge det til

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-06-08 18:36

Kablet bør ikke være ringere end kategoi 5.

Farverne har ikke nogen egentlig betydning på et alm. patchkabel. Det er blot vigtigt at samme farve sidder samme sted i begge ender af kablet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-06-08 19:56

Internettet erikke på en bestemt slags kabler. Det betjener sig af alverden slags teleforbindelser .
Mest nok lysledere, men radiokæder og satellitforbindelser bruges også.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 27-06-08 23:36

Citat
Kablet bør ikke være ringere end kategoi 5

Hvad mener du?

Jeg vil blot have info, om selve kablet - som nu ved jeg fx det hedder patchkablet (tak )

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 27-06-08 23:44

og endnu et spørgsmål, som jeg ikke kan finde i Refi's link:

Er der nogen af farverne i kablet som sørger for lyd og hvilken hvis det er?

Håber i forstår

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-06-08 01:52
Godkendelse af svar
Fra : Scrub

Dato : 28-06-08 12:47

Tak for svaret refi