/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Ram til P4M800
Fra : hotmaildude
Vist : 646 gange
500 point
Dato : 24-06-08 23:46

Jeg er ny i RAM-junglen, men er så uheldig at en af mine mine ram er stået af. Jeg vil derfor gerne opgradere mine ram. Mit motherboard er et Biostar P4M800-M7A.

Da der findes utallige sider, der sælger ram er mit spørgsmål så:

Hvor meget ram kan jeg opgradere til?
Kan I linke til sider, der sælger disse?

Det skal gerne være et kompromis mellem pris og kvalitet.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 23:55

Her er en genvej så gå lidt ned på siden,der står at du skal bruge DDR RAM

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 23:55
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 23:56

Hvordan ved du at det er dine RAM som er defekte?

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 25-06-08 00:12

http://www.crucial.com/uk/systemscanner/viewscanbyid.aspx?id=72C3554131D926C3Hent dette program og kør det viser vilked ram du har og hvormehet du kan have og hvad de koster i England

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-08 00:43

Når man ser på hjemmesiden om dit kort producenten , kan man se at den kun har to ramslot og maksimalt kan håntere 2 GB

specifikationen for anvendelige blokke er således:

Support DDR 333/400 MHz
2 x DDR DIMM Memory Slot
Max. Supports up to 2GB Memory

Dem kan du se hos en dansk forhandler via dette link

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160893

Men ovevej om du vil bruge så mange penge til ram på det kort og den processor.
Mere ram får dog meget til at køre bedre.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 500 point
Dato : 25-06-08 07:43
Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-06-08 09:05

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Dette freeware program fortæller alt om dit ramkort.
og meget mere

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 25-06-08 11:37

Grunden til at jeg er ret sikker på at det er den ene ram-blok er, at jeg min pc gik i blå-skærm ved installation af Vista. Jeg prøvede så, at fjerne den ene ram-blok uden held, men da jeg fjernede den anden gik installationen som smurt....

Jeg kører nu med 500 MB ram af typen DDR SDRAM PC3200 (200 MHz).

Entan vil jeg købe 2*1GB RAM, eller evt. købe 1*1GB RAM og sætte sammen med den nuværende på 500 MB.

Hvis jeg vælger sidste mulighed skal det så være præcis den samme type ram?

Tak for de gode link... Prisen ser helt ok ud!

Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-06-08 11:43

Citat
Hvis jeg vælger sidste mulighed skal det så være præcis den samme type ram?

Ja

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 04-07-08 14:47

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-08 15:00

Selv tak.