/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Reg Cleaner
Fra : lham
Vist : 1117 gange
100 point
Dato : 23-06-08 07:47

Har købt Reg Clean prgogram. Det ordnede også fint ca 500 fejl. men hver gang jeg kører det finder den en og sanmme fejl . Fejlen kan fint repareres men jeg fostår ikke hvorfor den så er der igen næste gang Reg Clean køres.
fejlmelding:

under system services

mch InjDrv
The service mchlnDrv references an invalid image path
"\??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21+mp"

hvad går fejlen ud på har det nogen betydning for maskinens "opførsel" kan jeg fjerne den permanent.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-06-08 07:59

Gå i C:\WINDOWS\TEMP\mc21+mp og fjern dem manuel før du kører Reg Clean, men den kommer sikkert igen da det er en hjemmeside du går ind på der lægger denne Temp fil ind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-08 08:11

hvad er det for et reg cleaner program du har købt ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-08 08:20

miritdk

det er dette prg. i købe version.
http://www.regclean.com/

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-06-08 08:58

Du kører måske SpuwareDoctor, som lægger denne fil ind hver gang du starter Windows
Se mere her
Kode
http://www.greatis.com/security/What%20is%20mc21.tmp%20mc22.tmp%20mc23.tmp.htm

.. og er det ikke tmp istedet for mp?
leob

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-08 09:24

leob mfl

UPS--ja det er ikke +mp men tmp min fejlaflæsning af et + og så t-beklager meget

Kører også Super Antispyware free Edition men ikke spywaredoctor

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-06-08 12:43

Prøv (på skift) at udelade diverse programmer, som du ellers kører. Start med dit Super Amtispyware. Se så om den irriterende fil fremkommer.
Når du ar fundet årsagen må du jo afgøre med dig selv. om du vil fortsætte med dette program og så bare ignorere cleanerens advarsel, eller om du vil skrotte det andet program
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-08 16:28

Det er ikke for godt ud med det program - det bliver blokeret af seriøse hostfiler bla meget andet(det i sig selv siger en del ikke ? )

http://www.malwarecheck.dk/forum/

kig ind på ovenstående og få ordenlig besked - det er noget værre rod hvis du har købt dig noget skidt

du kan oprette dig og benytte forum gratis - vælg enten generelle spørgsmål om sikkerhed og sikkerhedsprogrammer - eller vælg (vil jeg anbefale) at bruge runscanner forummet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-08 17:02

mchInjDrv bliver brugt af flere sikkerhedsprogrammer (og noget malware iøvrigt). Du bør ikke fjerne den.

RegCleaner`s hjemmeside bliver blokkeret af MVPS hostsfil, hvilket er en klar indikation på, at man bør holde nallerne fra det program, og personerne bag det. Jeg er ked af at sige det, men sådan er det desværre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-06-08 18:06

Hvorfor ikke bruge CCleaner, den er gratis og virker upåklageligt, find den her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Vær opmærksom på at den vil installerer en Toolbar!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-08 18:30

slet -slet ikke smid ud ?
på herrens mark-det er hvad jeg er, men kan ikke se herren.

For mig har programmet Reg Clean virkelig stabiliseret min PC, men jeg er stadig ikke blevet klogere på hvorfor temp filen kommer og om den gør nogen skade .Er det muligt der kan opnås en fælles holdning ?
og jeg er meget lidt kyndig på pc aner feks ikke hvad MVPS hostefil .-udelade programmer betyder det slette dem -det er jeg da ikke interreseret i.

CCcleaner er det noget alle synes er godt og går den lige så meget i dybden som den jeg har købt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-08 18:45

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=121733

Citat
MchInjDrv is a third-party driver/library used by many security applications to provide process-protection. MchInjDrv (or the Mad code hook injection driver) provides a library to allow security product developers to inject a DLL into every process from kernel-mode.

Some tools thought to make use of this are Spy Sweeper, A2, and Trojran Hunter and there could be many more.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

MVPS hostsfil bliver brugt til at blokere sider der enten indeholder virus, eller på anden måde er suspekte. Blokerer den for www.regleaner.com er der med garanti noget galt med den side.

Man bør ikke bruge regcleanere. De kan lave store problemer. CCleaner tager kun meget let, og er derfor sikker at bruge. Regleaner arbejder åbenbart også i Windows services, og det er alt for farligt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-08 18:54
Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-08 20:11

stl-s

Det ser unægteligt ud til at jeg er blevet fuppet, den der MVPS hostfil er det noget jeg har automatisk sammen med XP Home ? Reg Clean bliver da ikke blokeret af noget på min PC

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-08 21:50

Dem der står bag det firma, er rene forbrydere. Se her hvad SiteAdvisor mener om siden http://www.siteadvisor.com/sites/regclean.com

Spywarescanneren Spybot både blokerer siden, og finder programmet ved scanning. Jeg hentede det selv og scannede. Resultatet ser du her http://upit.jtw.dk/dl/h1d/

Der er masser af andre ting der fortæller, at det er svindel og humbug.

Min anbefaling er, at du prøver at få banken til at bremse betalingen, hvis muligt. Der er formentligt forsent, men du kan jo prøve. Giv evt banken et link til tråden her.

Jeg mener også, at du bør få spærret kreditkortet. De banditter står ikke tilbage for at sælge kreditoplysninger og emailadresser. Hvis du pludselig modtager spam, så ved du hvorfor.

Trist med alle de fælder der er på nettet, men sådan er det desværre.

MVPS hostsfilen har du ikke på maskinen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-08 23:24

Nå lham - nu har du vist fået besked så du ikke er i tvivl - og det af en sikkerhedsekspert tilmed så YT med skidtet hvis du er fornuftig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-08 23:26

ps... hvis du et i tvivl kan du jo kigge i stl_s profil - plus han er site admin af malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-06-08 09:03

stl-s

har lige fulgt dit link
http://www.2-spyware.com/remove-regclean.html

det gav 2 trusler og 40 infektioner samlet trusselsniveau lavt angiver ikke noget om regclean fjernelse, men kræver registrering og køb af spyvare doctor jeg er ikke meget for at smide gode penge efter dårlige. Jeg må da kunne fjerne recclean og evt tilhørende "snask" på en gratis måde, og så installere CClceaner gratis version.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-06-08 10:02

Nåh ja, det link var kun for at vise dig at det var noget skidt. Du kan formentligt afinstallere den via Tilføj/Fjern programmer, og så kan du fjerne evt rester med Spybot http://www.safer-networking.org/dk/index.html

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-06-08 12:36

stl-s
kan jeg have CCcleaner og RegClean installeret samtidig indtil jeg har fundet ud af om PC -en også "virker" med CCcleaner-kan jeg evt gemme Reg Cleaner i papirkurven et stykke tid eller vil den også kunne lave skade der

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-08 15:30

Jeg syntes du skal skrotte Regclean helt, hurtigst muligt. Da jeg havde den inde, så forsøgte den at kontakte en server, og du aner ikke hvilke oplysninger den sender ud. CCleaner skal nok virke.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 24-06-08 16:59

Tak for svaret stl_s.

krydser fingre skåt op med penge og regClean og skidderikkerne bag sådan noget burde ruske jern eller hænge i en lygtepæl men der er åbenbart såmange at det vil kræve vi går tilbage til luftledninger

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-06-08 17:20

Til Sti_s
Jeg tror - som normalt - på dig, men ...
Kan du ikke forklare mig hvorfor Regclean er (blevet?) farlig?
I Google er der mange download-henvisninger til programmet bl.a. PC World og ingen advarsler.
Er det blevet hacket, så det i virkeligheden er et andet program end det, som Windows vist oprindelig var med i?
leob

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-06-08 18:05

Selv tak lham. Der er flere af de banditter der er blevet straffet, men der bliver ved med at komme nye. Desværre er de svære at finde.

Hej leob

Tak for tilliden. Gad vide om du ikke tænker på den gamle Regcleaner ? Den kan iøvrigt stadigvæk hentes hos Flemming Nielsen http://www.fnsupport.dk/download.php

Den er helt legitim, og det er der ikke blevet ændret på.

Den Reglean der er omtalt her i tråden, har altid været noget uhæderligt skrammel.