/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-drev problem
Fra : marcussen1
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 16-06-08 13:06

I min PC har jeg 2 harddiske installeret. På den ene er Vista og den anden XP. Mit problem er, at indtil igår kunne jeg bruge begge mine dvd-drev (jeg har 2) på både XP- og Vistadiskene.
Nu kan jeg kun bruge det, der er på XP-HD. Når jeg går i enhedshåndtering kan jeg se begge DVD-drev. Der er ingen gule anmærkninger.
Er der mon hjælp at hente?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-06-08 13:13

Prøv at slette driverne, og geninstallere dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-08 14:06

Du har sikkert lavet noget opdatering på det ENE styresystem og ikke på det andet.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-06-08 14:27

refi
der er ikke foretaget nogen opdatering. igår aftes virkede den, men ikke her til morgen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-08 14:32

Prøv at lav en systemgendannelse til i lørdags

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-08 14:47

Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem. – Genstart Pc`en

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 16-06-08 19:16

Tak for de forskellige forslag. Desværre hjalp ingen af dem. Jeg formaterede så disken med Vista og lavede en helt ny Vista-installation og brugte en sikkerhedskopi fra en ekstern HD jeg h
ar liggende.
Nu virker det igen, jeg har mine 2 DVD-dfrev tilbage.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-06-08 07:24

Jah - det er jo altid lettest, at springe over, hvor gærdet er lavest, men så kunne du have undgået spørgsmålet her, uden feedback kan vi ikke hjælpe.