/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
harddiskrecorder/digital tuner
Fra : thorkil1
Vist : 364 gange
500 point
Dato : 15-06-08 23:39

på jagt efter en harddiskrecorder til dvd...

Den skal gerne have digital tuner - men hvad skal man sikre sig med den digitale tuner for at være så fremtidssikret som muligt... (når den nu skal kobles sammen med en B & O fjernsyn uden noget digitalt)

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-06-08 02:29

De små digitale tunere er nu så billige -200kr i Netto- at man nok står sig ve en separat til fjensynet , foruden den i recorderen. Så kan man se et program og optage et andet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-06-08 07:16

Fremover køb kun tv og recordere med indbygget digital tunere. De "løse" har jo hver sin fjernbetjening dvs du får en extra fjernbetjening pr apparat. Der fås også digital tuner som samtidig sender DR1 TV2 og DR2 ud til 8 apparater, så den har slet ikke brug for en fjerbetjening(antal apparater tilsluttet kan forøges med forstærker )Har selv en- virker fint men desværre koster den ca 2000

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 16-06-08 08:39

hvis jeg vælger det der hedder dvb-t - er jeg så fremtidssikret? Eller er der viden om andre standarder, når alle kanaler går digitalt?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 16-06-08 09:03

Fremtidssikret bliver vi aldrig - men hvis du i stedet købe billigt og skifter ud hver 3-5 år - så kan man både være med på bølgen og stadig købe noget der virker og noget som er billigt.

Sidste år da jeg ville købe en harddiskafspiller, overvejede jeg om jeg havde brug for DVD afspiller - og det havde jeg ikke - da jeg allerede havde en DVD afspiller. Derfor købte jeg en Harddiskoptager med 2 stk DVB-T modtagere til 1000 kr. Jeg har ikke været skuffet i det år jeg har haft den.

Om 2 år køber jeg et home-theather - baseret på noget windows og en enhed som kun bruger max 1 w i standby - og som også kan gå på nettet. Man kan først købe en sådan enhed når Atom-chippene er blevet integeret med bundkort m.v. De skulle komme på markedet i Q1 2009. Jeg regner med at det om 2 år koster omkring 1-2000 kr.

Hvis jeg for et år siden skulle have købt noget der var fremtidssikret (Windowsbaseret med DVB-T) så skulle jeg havde betalt omkring 8-10.000 kr - og så havde det været en strømsluger uden lige (100 watt) - med en opstartstid på omkring 1 minut - og så havde den også fysisk været på størrelse med en Mini-ATX computer (dvs. alt for stor).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-08 09:13

Citat
Den skal gerne have digital tuner - men hvad skal man sikre sig med den digitale tuner for at være så fremtidssikret som muligt...

Du KAN ikke sikre dig..

Teknologien løber så stærkt at selv producenterne ikke kan følge med

Men da du SELV pointerer B&O har du jo allerede lagt din linie....

Så skal du købe B&O for at være bedst sikret (incl. nyt fjernsyn på et tidspunkt)...

Men man kunne jo også "hoppe" af bølgen og købe billigt - så er det nemmere/billigere at følge med udviklingen...