/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
router indstilling
Fra : denevigeuheldige
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 14-06-08 16:24

Jeg har fået en sådan foræret men har absolut intet begreb om at indstille en sådan. Jeg vil også meget gerne vide hvordan man åbner porte og ikke mindst hvordan jeg finder ud af hvilken hjemmesides portnummer er?

Ønsker altså en total oplæring og info om emnet, gerne via nogle links

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 14-06-08 16:27

www.portforwarding.com
Derinde kan du via. deres dejlige manualer, finde ud af HVORDAN du åbner porte, HVILKE du skal åbne, og til hvilke hjemmesider/spil/programmer du skal åbne det ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-06-08 16:56

Hvis du er den denevigeuheldige så skal du nok lade være!
Men ellers skal du nok starte fra bunden af, ved at RESET'e denne router, så du selv har styr på indstillingerne.
Hvis du nu ville skrive lidt mere om "dyret", hvilken mærke og model, så kan vi nok komme det meget nærmere, da der er ret stor forskel fra mærke til mærke.

Kom tilbage med en melding, så må vi tage den derfra!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-08 20:22

Vi kan ikke hjælpe dig hvis vi ikke ved hvilken router du har og også gerne hvilket styresystem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-08 00:29

Den bedste måde at lære på, er at kaste sig ud i det, hvis det er en som du har fået, så er den sikkert brugt, start derfor med at resette den, der er en knap eller et lillebitte hul på routeren, som du skal presse ind i nogle sekunder, cirka 30 sekunder for dem jeg har hørt om, find så en manual til din router, den kan du finde på nettet hos producenten, jeg tror ikke du behøver bekymre dig om at åbne porte og den slags, det er for spillere og specielle programmer, det du skal være opmærksom på er, hvis det er trådløs, at få sikret dit netværk mod indbrud ude fra, hvis du vil have mere hjælp af os, så fortæl hvilken router du har navn og model, så kan vi hjælpe med at finde manualer og eventuel ny firmware, og hvis det er en vi kender, komme med meget mere hjælp, jeg har megen fornøjelse af mit lille netværk (D-Link router) jeg har en ekstra harddisk i en af computerne, den bliver brugt til backup af alle computere på mit lille netværk, uanset hvilken computer kan jeg tilslutte mit kamera for eksempel, og gemme film og billeder, de bliver gemt på ovennævnte harddisk og kan ses og redigeres eller udskrives fra alle computere

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 16-06-08 11:43

Tak skal I ha`. Routeren hedder linksys WRT160N´og er helt ny. Jeg har været inde og se i manualen som stort set kun fortæller om opsætningen og så har jeg været herinde: http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/routertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660r_d1/
Den fortæller lidt om routeren som fulgte med udstyret til bredbåndsopsætning og det kører rigtig godt. Men jeg vil naturligvis gerne have den anden til at fungere sammen med den her.
o.v.n. Jeg ønsker at begynde at spille og vil også interessere mig for specielle programmer og lovlig findeling. Jeg er blevet henvist til disse her sider: http://piratgruppen.org/forum/ og læst lidt om bit torrent http://piratgruppen.org/wiki/index.php/Kategori:BitTorrent og her skriver de at man skal åbne porte.
Jeg ved ikke om disse sider kun opererer med ulovlige materiale men jeg har da også hørt om at man udmærket kan fildele på lovlig vis?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-08 21:21

Visse spil som er beregnet til spil over internettet, benytter ofte nogle andre porte, end dem som man bruger til normal surfing og e-mails. Her skal du konsultere manualen til spillene, eller den evt. on-line vejledning for at blive klar over hvilken port der benyttes, om hvilken der skal køre UDP og TCP

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 30-06-08 06:35

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-08 09:55

Selv tak, håber du er kommet godt i gang