/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forbind Parabol,Video,DVD,TV
Fra : Frank322
Vist : 908 gange
50 point
Dato : 13-06-08 09:17

Hej Kandu'er,

Jeg har fået en opgave efter at vi har renoveret stuen som jeg ikke kan løse, håber I kan hjælpe.

Opgaven lyder: Der er lyd på vores DVD-afspiller og VHS Video men intet billede?

Følgende elementer er i spil: en parabol boks, en video afspiller, en dvd afspiller og en controller for lyd samt et tv.

Jeg mente jeg havde forbundet dem som inden, men noget må være gået galt. Sådan her er de forbundet nu.

Parabol-boksen er forbundet med videoen med øverste scart-port og til tv'et med nederste scart-port. Desuden til parabolen med kabel og til controlleren via Japaner-stik.

Videoen er forbundet med parabol-boksen via scart og med den "almindelige" antenne via kabel, samt til tv via antenne kabel.

DVD-afspilleren er forbundet med scart til tv'et og via et Japaner-stik til controlleren for lyd.

Som nævnt så er der lyd hele vejen rundt, men jeg mangler billede fra DVD-afspiller og video. Alt via parabol kører som det skal, og vi kan også se TV2 med almindelig antenne.

Hvad har jeg forbundet forkert?

vh - Frank

Accepteret svar
Fra : berno82

Modtaget 60 point
Dato : 13-06-08 09:43

Du kunne prøve at bytte SCART port i videoen, det er normalt sådan at en er lavet til ind og den anden til ud.
DVD'en burde give billede med mindre det kabel du bruger kan stilles til ind/ud så kan du lige vende kablet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-06-08 10:12

lyder som om det ikke er fuldt monteret scartstik du bruger
prøv at vende scart kabel

Godkendelse af svar
Fra : Frank322

Dato : 13-06-08 10:18

Tak for svaret berno82. Det var et scart-stik til både ind/ud der drillede.

vh Frank