/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hastighedsproblemer TDC
Fra : Frederiksen
Vist : 1121 gange
100 point
Dato : 13-06-08 08:46

Betaler for en 4 mb forbindelse og mit problem er at hastigheden meget meget tit er på omkring de 1 1/2 - 2 mb. Det er den næsten fast om morgenen når jeg streamer nyheds-tv, hvor den så hakker i det. Har snakket med en " teknikker " fra TDC 2 gange, hvor så hastigheden er i orden , 3.5 mb , men næste morgen er problemet der igen. Når klokken så blir til at det er muligt at henvende sig telefonisk, ja så kommer hastigheden igen op på det den skal være ?! Er ved at blive en smule paranoid med tanker om de mon sætter hastigheden ned indtil man ringer og brokker sig, der er jo nok mange som ikke ringer ! Kan de tjene noget ved det ? Mit spørgsmål er om der er andre der har oplevet det samme, at hastigheden ligger under det de betaler for, retteligt, langt under , indtil de ringer og klager, hvorefter den blir sat op et stykke tid til den rette hastighed, for så senere at falde igen ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-08 08:56

har du læst din ordrebekræftelse ? der står faktisk et eller andet om at man ikke kan forvente at hastigheden er konstant osv osv osv.

Hvis du bruger trådløs forbindelse fast eller i forbindelse med en stationær kan hastigheden ikke holdes - hvad de vist også skriver såvidt jeg husker

Jeg synes ikke det er så slemt med variationer men visse steder ved jeg der er problemer med hastigheden - hvorfor ved jeg dog ikke.

alt i alt - det er jo tdc

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-06-08 09:06

Der er mange der deles om forbindelsen og hvis alle på samme tid er på nettet, så falder hastigheden.
Det er noget alle firmaer regner med, der er f.eks. plads til alle på en ledning, men så er hastigheden langsom, men det er meget sjældent at alle er på nettet samtidig. Og så stiger hastigheden.
Her hos os er vi garanteret en hastighed, (beboernet) og de som vil downloade film hurtigt må vente til om natten. De har spærret for store filer til downloading når de ved at mange er på samtidig. Det garanterer hastigheden.
Det tror jeg ikke at TDC gør, og hvis mange downloader samtidig, så falder hastigheden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-06-08 09:15

Det kan jo også være de servere du streamer fra der er problemet Er det det samme ligegyldigt hvorfra du streamer ??

Accepteret svar
Fra : Frank322

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-08 09:23

Hej,

Har samme problem. Kører også en 4Mbit forbindelse og kontaktede firmaet hvor jeg købte computeren efter at jeg havde kørt en hastigheds-test på computeren med down- og upload hastighed. De ligger inden for det de skal. Jeg troede derfor, at "hullet" ind i computeren simpelthen ikke var stort nok, men den kan trække 100Mbit så det er ikke der.

Jeg fik at vide, at problemet er, som de andre også har været inde på, at internettet til tider er overbelastet med alt det der ligger og drøner rundt derude. Det har altså sikkert intet med hverken din computer eller TDC at gøre, der er simpelthen for meget pres på nettet lige netop på de tidspunkter du også nævner.

vh Frank

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 13-06-08 11:05

Sunowich: det er både DR ,TV2 o.m.a. Mht belastning, er de enige med mig hos TDC at en spring nedad på hele 2 mb er i overkanten af det forventlige,også på spidsbelastningstidspunkter. Desuden er de tider hvor min forbindelse er lav, ikke ligefrem belastede Ville med spørgsmålet se om der var åndsfæller inden for min paranoide konspirationsteori, hvilket der ( heldigvis ) ikke er, så lukker spørgsmålet og prøver en anden udbyder med en større hastighed til samme pris. Points til sidste svar, de er jo kun til grin

Godkendelse af svar
Fra : Frederiksen

Dato : 13-06-08 11:05

Tak for svaret Frank322.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-08 12:01

Se dette http://www.kandu.dk/Spg87422.aspx#959549 og smid dem ud. De er platugler.