/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bunddække under hortensia
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 6754 gange
100 point
Dato : 12-06-08 21:38

Er der nogen, som kender et godt bunddække under hortensia´er - så man er fri for at fjerne så meget ukrudt?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-08 21:53

Ja det ukrudt er noget

Der er mange muligheder , jeg holder meget af Vinterglans, som er stedsegrønt http://www.haveinspiration.dk/presse2006/article.asp?pageID=winter&id=67

eller efeu

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-06-08 22:06

Vi har ikke noget under vores men den er også så stor at der ikke kommer ukrudt i beddet under den, men ellers havde jeg foretrukket dækbark eller muligvis flis der begge holder på fugtiigheden og ikke tillader ukrudtet at komme op.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-08 22:21

Der er flere meninger- Mine hortensiar er så store at de dækker det meste. Jeg kunne ikke finde på at dække med andet end kompost. træflis og barkflis forbruger en del kvælstof, netop noget en grådig plante som hortensia har stort behov for.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-06-08 22:36

Jeg har 3 hortensia og jeg har guldjordbær under. Der kommer ingen ukrudt under guldjordbær og de blomstrer gult inden der kommer blade på hortensiaerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-08 22:58

Jeg vil foreslå hasselurt... den er altid så smuk blank i løvet

http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/bunddaekkeplanter/479.html

jeg har et plantenavn mere lige på tungen, og har ledt i laaaang tid efter planten, både i gamle spørgsmål og i mine havebøger, men nu kan jeg selvfølgelig ikke hitte den møjplante..... måske jeg i morgen vil tage et billede af min, og lægge det ind her,

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-08 23:14

Og bedst som jeg havde besluttet mig for, at nu gad jeg ikke tænke mere på den plante, så vupti

Storkenæb -- selvfølgelig --- den holder næsten helt ukrudt væk, så du ikke behøver at slås med kvikgræs eller skvaldrekål

http://www.mathildestien.dk/default.asp?id=%7B0D8D201D-CB9C-4F9D-AC86-A875F1E139C5%7D

Prøv også at læse denne debat

http://www.havenyt.dk/forum/prydhaven/4950.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-06-08 23:41
Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 13-06-08 10:36

Cement

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-08 10:50

Aktonfem
Citat
Cement

Så synes jeg altså at både skvalderkål, kompost og flis er pænere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-08 19:28
Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 01-07-08 18:59

Tak for svaret Nordsted1.