/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
NIKON D60
Fra : copycatDK
Vist : 1013 gange
500 point
Dato : 10-06-08 21:01

Hej derude..

Er ved at kigge efter mit første spejlrefleks, og er faldet over Nikon D60 som lyder lovende med hensyn til funktioner og objektiv.

Nogen der har erfaringer med dette kamera eller kan anbefale andre i en prisklasse under 5000kr?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-08 21:31

Hej med dig.

Jeg har lige ringet til min svoger og forhørt mig.
Han købte et og er meget glad for det. Det er det bedste han har givet sig selv i gave , siger han.
Han var lidt træt af at det lille , men gode , han havde endte sine dage på bunden af havet med alle feriebillederne .
Skulle hilse og sige ,fra ham, at du ikke går galt i byen hvis du køber et .

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 10-06-08 21:35

Lyder super.

Er han en med erfaring som fotograf, eller bare en som mig der har taget lidt billeder hist og her med det kamera man nu engang havde, og fik lyst til noget nyt da interessen blev større?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-06-08 21:39

Jeg kan fortælle dig at på en 14 dages ferie tager han vel 500 billeder. Det er både portræt og landskabs billeder. Han lever ikke af at fotografere men kunne nu godt hvis han ville.
Jeg stoler 110 % på hvad han siger og ville ikke betænke mig på at købe det hvis han siger god for det .
Held og lykke

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 10-06-08 22:25

Der er kun to at tænke på. D60 fra Nikon og 450D fra Canon. Hvilket du vælger må komme an på personlige præferencer. Men i begge tilfælde er der tale om supergode kameraer i den billige ende.
Du skal kun overveje nogerstørre hvis du tager mange (10.000+) pr. år, så kommer slidstyrken også ind i billedet. Men hvor mange gør det? (Altså lige bortset fa mig).

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 10-06-08 23:45

fotowig>>

Faktisk lige min tanke efter jeg havde besøgt www.click.dk og så de havde rentefri kredit i 24 mdr. omkostninger 1x445kr.
Det betyder jeg godt kunne finde på at købe EOS 450D i stedet. Havde ikke råd til at købe et kontant alligevel. Og med deres rentefri kredit ender det ud i det samme. De skal have 5999kr for EOS 450D og ved det findes billiger. Men ikke i længden.

Objektiver skulle være meget dyre til nikon end til cannon pga. Autozoom motor sidder i objektivet og ikke i huset. Så kunne da godt finde på at tag den 450D

Kan du fortælle hvad der er i pakken standard? SD kort, taske osv?

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 500 point
Dato : 11-06-08 08:25

Desværre ikke. Du må nok regne med at der ikke er ret meget med. Men lad være med at købe en taske i første hug. Brug en du har i forvejen. Du ved ikke hvad du slæber med af ting eller om du lige kommer til at købe et eksta objektiv hurtigt. Så vent hvis du kan og undgå fejlkøb. Gode tasker er hundedyre. Og køb mindst 2 kort á 2GB. Du kan ikke får for mange og for store. Slet ikke hvis du begynder at fotografere i raw.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 11-06-08 15:07

Ja intet endte som jeg havde regnet med. Men nu er jeg blevet en Canon EOS 400D rigere.

Ikke så gode specs som nikon 60D. Men det lå simpelthen bedst i hånden. Og så blev der jo lidt penge til en taske, UV lens, kort osv.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 11-06-08 15:34

Tillykke med det. Det er meget værd at kameraet ligge godt i hånden.
God fornøjelse....

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 11-06-08 16:16

Tak for tiden fotowig.