/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Flytning fra England til Dk
Fra : maldi
Vist : 2008 gange
85 point
Dato : 08-06-08 12:49

Jeg skal flytte fra England til Danmark i august- september. Jeg vil ikke flytte læsset selv, da det koster ca. 650 pund blot at sejle med DFDS (dvs. ikke inklusiv lejning af bil eller varevogn). Jeg har tjekket forskellige shippingfirmaer, men aner ikke hvilket en af dem der er bedst (ikke blot if forhold til pris!)

Har nogen af jer gode eller dårlige erfaring med shippingfirmaer?

Eller kender I en truckfører som kan have noget ekstra med på vognen fra England til Danmark.

Jeg har efterhaanden mange ting, f.eks. fotos/ malerier, symaskine, men vil ikke ta møbler med tilbage. Det der nok fylder mest er mine universitetsboger og andre papirer. Der er et billede som er lidt tricky at fragte, det er 2 meter langt og 30 cm bredt. Jeg haaber at kunne finde et shippingfirma eller andet, som kan fragte dette uden at ødelægge det.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-06-08 13:59

For snart mange år siden hjalp jeg min søster med at flytte fra Surrey til Ishøj.
Vi benyttede Norfolk Line (Esbjerg - Harwich), der dengang var langt det billigste.
De stillede på adressen i UK med en trailer, som vi 3 dage senere havde i Ishøj.
Det foregik hurtigt og nemt (firmaet ordnede toldpapirer etc.) og ikke mindst billigt.

Jeg er bekendt med, Norfolk Line senere er blevet opkøbt af DFDS, så der er måske ikke så meget at "hente" mere, men det er vel værd at forsøge.

http://www.norfolklinefreight.com/FF/Freight_ferry_routes/Esbjerg-Harwich/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-08 15:57

En container med DFDS kan være billigere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-08 17:52

Der hvor jeg bor er der lige flyttet en ny familie ind fra udlandet. Alle deres ting kom på en lastbil med mini træcontainere som vel var ca 2m x 2m x 2m.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-08 18:18

Jeg har fundet et link til dig

http://www.scan-transport.dk/opbevaring/

Kommentar
Fra : maldi

Dato : 15-08-08 21:08

Hej
Jeg fik et helt andet raad af en kammerat; nemlig at tage alt med flyet. Vi tar ikke mobler med, og det er meget billigere at ta det hele med i flyet end at shippe det. Man kan ta 40 kilo med Sterling.