/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sugekop
Fra : Fissan-Poulsen
Vist : 10090 gange
100 point
Dato : 07-06-08 21:26

Hej.

Jeg har et problem med at få nogle sugekopper til at blive siddende på mine badeværelse fliser når der kommer vægt på...
Er der en af jer der har et trick eller noget så de sidder bedre fast?
Der sidder godt nok en smule kalk på dem, jeg ved ikke om det kan være derfor de falder af..

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 07-06-08 21:33

Dine fliser skal være helt rene inden du kan sætte sugekopperne på. Når de er helt rene kommer du ½ dråbe opvaskemiddel på fingeren og dupper lidt på sugekoppen, så skulle de hænge fast.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-06-08 22:00

Det kan da sagtens være det der kalk der gør at de ikke er fuldstændig tætte.
Jeg plejer at fugte dem med lidt vand. Måske det er bedre som Granne 01 foreslår.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-08 12:32

Sugekopper er ikke nogen særlig sikker fastgørelse. De vil altid falde , før eller senere, om ikke andet når den bliver gammel og hård.
Det kan gå an til håndklæder og andet hvor skaden er ubetydelig , når det falder.

Pudt flisen med eddikesyre for at fjerne kalk. Derefter skyl med vand og tør flisen. Hvis den ikke er helt glat giver du stedet lidt bilpolish. Når det er tørt og efterpoleret ( lukkrt mikrorevner i overfladen) fugtrt du sugekoppen og sætter den på. Brug ikke gamle sugekopper.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-06-08 16:01

En dråbe knold & Tot lim kan osse gøre det.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-06-08 23:08

Både flise og sugekop skal være helt rent,ellers går der ikke lang tid før sugekoppen falder ned

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-08 23:51

Er det ikke almindelig høflighed at acceptere et svar man er tilfreds med, eller tager jeg fejl?

Godkendelse af svar
Fra : Fissan-Poulsen

Dato : 11-06-08 19:47

Tak for svaret granner01.

Det kunne være man lige skulle afprøve det først ..