/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero 7 Premium og ISO filer
Fra : Render
Vist : 1171 gange
15 point
Dato : 01-06-08 21:50

Hej jeg er bruger af Nero 7 Premium, det starter op i ”Nero startsmart” når jeg åbner programmet. Der kan jeg vælge at lave en data CD/DVD eller en backup CD/DVD.
Her spørgsmålet. Jeg har en ISO fil der skal brændes til en CD, kan jeg vælge: > lav data CD > trække ISO filen over i Nero> trykke på brænd. Og Nero så selv finder ud af at det er en ISO fil ( der er et program der skal installeres når det er brænd over) Eller skal jeg ind et andet sted
På forhånd tak
Chr

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 15 point
Dato : 01-06-08 23:52

Ja det ser ikke ud til der er nogen der svarer, så her er min vejledning:
Når start smart er fremme, vælger du "Nero burning rom"
Når den er fremme, vælger du optager, og ruller til brænd image
Så browser du dig frem til filen, for at vise nero hvor den er, vælger den og du får brændt en installations cd eller dvd ligesom en orginal.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-08 00:20

Nero Start Smart er en oversigt over programmer i Nero, som du kan vælge at bruge, vælg den øverste Nero Burning ROM Essentials, når Nero Burning ROM åbner så er der sandsynligvis et vindue over som hedder Ny Kompilering ellers klikker du på Ny for at åbne det vindue, i Ny Kompilering vælger du den øverste Cd-rom(ISO) går ned og klikker på Åben, der finder du mappen som du har din ISO fil i, markerer filen og klikker på Åben, nu åbner et nyt vindue der hedder Brænd kompilering, i venstre menuen står der Cd-billede, så er det bare at lægge en cd sive i skuffen og klikke på Brænd, men først må du gerne sætte skrivehastigheden lidt ned, for eksempel til 16 x (2400KB/sek) de andre indstillinger skal du ikke pille ved, medmindre du er ekspert, når brændingen er færdig har du en ISO cd.
Var det det du efterlyste ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-08 00:22

vi var så 2 som næsten samtidig valgte at svare på spørgsmålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-08 00:26

Der sker det samme, uanset hvilken af de to vejledninger du vælger at bruge, hvis du vil bruge PalleHansens vejledning så skal du bare lukke vinduet Ny Kompilering og klikke på Optager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-08 09:22

Og endelig.....

LANGT DE FLESTE iso filer kan du blot højreklikke på - og vælge brænd image

Men det kræver selvfølgelig du har programmer til formålet - og det har du jo.....

Godkendelse af svar
Fra : Render

Dato : 02-06-08 09:58

Tak for svaret pallebhansen.
En rigtig god og fyldestgørende forklaring. Vil prøve vejledningen i morgen da jeg er løbet tør for CD/DVD RW
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Render

Dato : 02-06-08 10:01

Også tak til de andre indlæg, dejligt med klare og tydelige forklaringer, som ikke er skrevet i et vildt teknisk sprog, hvilket man ellers ofte ser.
Tak for hjælpen