/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mister trådløs forbindelse
Fra : Rexonspix
Vist : 1618 gange
150 point
Dato : 01-06-08 13:22

Hej.

Jeg har fået et træls problem med min bærbar.
Den er nemlig begyndt på at hoppe af det trådløse netværk hele tiden, som om det var mega ustabilt.
Men mange gange kan jeg sidde lige siden af den trådløse switch, have mega god forbindelse, og alligevel miste den.
Jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre, og jeg skal ik have min bærbar formateret nu hvor jeg skal til eksamen osv.
Det er en HP Pavilion dv5000, og kortet er et Broadcom 802.11b/g WLAN.
Jeg kan sagtens bare smide netkabel i den, så er det ingen problem. Men det stadig nederen ikke at kunne bruge det trådløse.
Andre bærbare kan sagtens benytte sig af det trådløse netværk uden problemer :/
Har søgt på google, og det ser også ud til der er andre der har prøvet det samme..
Under Enhedshåndtering står der forresten også PCI-modem under Andre enheder, som det var ukendt, kan det havde noget med problemet at gøre?
Nogen der kan hjælpe :( ?

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 01-06-08 13:28

Hejsa

Har du været inde på HP side og hente og installere evt. opdateringer til din pv?

http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html her skal du indtaste din pc´s nummer 5000 er en masse betegnelse så den hedder sikker 5210 eller ligende, det står på markat på bagsiden.

held og lykke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 13:30

Citat
Andre bærbare kan sagtens benytte sig af det trådløse netværk uden problemer :/

Er det dit trådløse netværk de kan benytte sig af?

Har du fornylig opdateret din computer?

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 01-06-08 13:59

Thomas2610 >
Jeg har prøvet at være inde og hente forskellige ting, men ikke noget der har hjulpet :/

webnoob >
Nej altså bare generelt det trådløse netværk.
Og jeg har ik fornyligt opdateret computeren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-06-08 17:39

Hvis du har flere bærebare der køre trådløst på dit netværk, så start med at teste en maskine ad gangen (de andre skal være slukket).
Hvis du nu kan bevare forbindelsen, så er det et internt problem (magtkamp) i netværket.
Vær sikker på at dit access-point er sat til AUTO hastighed.
Den af de tilsluttede maskiner, der har den dårligste forbindelse (langsomste), vil trække hastigheden ned for de andre, da AP kun kan operere med en hastighed, som er bestemt af den med den dårligste forbindelse.
Hvis du køre med en fast hastighed på AP, vil du blive koblet af, hvis din forbindelse skulle kræve en hastighed der er lavere, som kan skyldes lokale omstændigheder. Derfor skal du køre AUTO på AP.
Iøvrigt vil du ikke mærke forskel på at hastigheden svinger, så længe den ligger over den download hastighed som du har hos din udbyder.

(For hvorfor køre 54 Mbit, hvis du kun har en forbindelse på 4 eller 8 Mbit fra din ISP)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-06-08 17:41

Det samme problem havde jeg så sent som i formddags.Og det sker jævnligt.Jeg slukker for routeren et par min. og tænder igen,så virker min den bærbare igen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-06-08 18:00

Prøv at gå ind i routermenuen og læse hvad den skriver i loggen, måske kan du se hvad der er sket!