/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Licens
Fra : kirsten_merrild
Vist : 708 gange
300 point
Dato : 30-05-08 20:32

Er der nogen, der ved, om man skal betale licens, hvis man har en computer med internet, men intet tv?

Venligst Kirsten

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-05-08 20:38

det skal man, desværre
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-05-08 20:39

Medielicens skal du betale

http://www.dr.dk/medielicens/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 20:48

Du siger ikke noget om mulighed for at se tv på din pc.
Har du ikke det skal du ikke betale licens

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 20:52

I linket fra ans.
Står der tydeligt at du skal kun betale hvis din pc har mulighed for
at vise dr billedprogrammer.

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 310 point
Dato : 30-05-08 21:04

teil
Der står at hvis ens PC kanmodtage, skal man betale
Der er intet om, om man rent fakrisk har software til det
Jeg mener desværre, at bare dette at have en PC med intermet som kan bringes til at vise TV gør, at man skal betale den nye medielicens
leob

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 21:06

Den kan ikke modtage uden tv kort.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-08 21:18

Man kan sagtens se tv på comp. uden tv-kort. Det er som tidligere beskrevet, der skal betales medielicens hvis der er en bredbåndsforbindelse på 256 kbit/s og derover.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-08 21:24

Så skruer vi ned for hastigheden, vores gamle ledninger kommer sjældent over.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-08 21:26

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 31-05-08 09:59

På nettet kan du eksempelvis se DR Update, det er en af mange grunde til,
man skal betale licens.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 10:02

Citat
På nettet kan du eksempelvis se DR Update, det er en af mange grunde til,
man skal betale licens.

Det har jeg ikke bedt om, og vil derfor ikke betale.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 31-05-08 10:58

Der er meget man ikke behøver at bede om,
men betale, kommer man til, lad mig nævne et eksempel,
godt nok i en anden medieverden, gratis aviser,
der er mange der ikke respekterer diverse mærkater på vore postkasser med nej tak,
der er dog ved at ske noget her, forbrugerombudsmanden er gået ind i denne sag.
Indirekte betaler vi til Post Danmark, tænk på den forhøjede porto,
til gavn for erhvervskunder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 11:11

Lidt sabotage kan altid hjælpe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 11:12

Det kaldes civil ulydighed.

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 31-05-08 11:34

Kan man overhovedet få under 256 kbit/s mere?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-08 11:37

Ja, da TDC har målt vores hastighed og ikke kan levere varen har vi
fået prisen sat ned.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-06-08 17:59

Som det tydeligt fremgår, så har den danske regering tilsluttet sig den uskik, at skabe et kunstigt behov, hvormed man kan suge endnu flere penge ud af det danske folk, til dækning af danmarks radio's enorme forbrug i forbindelse med det nye radiohus i skØRSTADEN.
Vi bliver tvangsindlagt til at være med til at betale for den overdådige sløsen med licensmidler, fordi man vil overgå lillebror TV2.
Men programmerne bliver ikke bedre af den grund, så de kan ikke holde os vågen foran skærmen.

Danmark er stærkt på vej til at blive en bananrepublik, styret af middelmådige politikkere!
Ingen af dem har vi været særlige heldige med!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-06-08 14:14

# Severino.
Der fik du satme plusser i min bog for den mening.
Aldrig har man været udsat for mere grotesk småborgerlighed som det regeringen præsterer indenfor de seneste år.
Grådige mennesker kan man altid finde - Men kan man så finde nogle grådige mennesker der virkelig kan levere varen til alle.

MHT Licens:
Er din forbindelse på internettet over 256kbit/s - så SKAL du betale licens - uanset om du mener det er berettiget eller ej !
Dewt er ligesom i gamle dage - da valget var imellem sort/hvis - farve TV. Man betaler kun 1 licens og desværre den dyreste uanset hvad. Om det er retfærdigt eller ej - må være op til andre at bedømme - men selve lovgivningen er sådanne.

Tænk nu for helvede over DET - næste gang der er folketingsvalg!

Godkendelse af svar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 03-06-08 09:22

Tak for svaret leob.
Ærgerligt at skulle betale for en vare, man ikke er interesseret i, bare fordi ingen kan kontrollere, om man bruger af den. Det er jo at mistænke for en sikkerheds skyld. Tænker lige, at det vel indirekte er grundlovsstridigt, for vi bør jo alle anses som uskyldige indtil andet er bevist.
Nå pyt, jeg betaler så med et :)