/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat gnaver i plastic
Fra : bøllebob
Vist : 1532 gange
100 point
Dato : 26-05-08 15:08

...............og hvorfor gør den det? Er det noget den mangler; jeg giver ham mad og frisk vand i rigelige mængder, men ikke desto mindre æder han plastic, hvis han kan komme til det. Nogen der har en løsning, da det jo kan være skadeligt?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-05-08 15:14

Tror simpelthen der er en form for Fesisme.... eller hvordan det nu staves..

Prøv evt at pukke noget der smager grimy i en plastic pose..og luk den til så han ikke kan lugte det..men først smage det når han bide hul i posen....

evt citron, eller snaps...eller....

Når han så har været ude for det nogle gange, så syntes han måske ikke det er så sjovt mere.

Nogle katte har samme problem med staniol.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-08 15:18

Det er der nogen katte der gerne vil, og nej, det er ikke fordi den mangler noget, men meget af det færdige kattemad dækker ikke kattens naturlige gnavebehov...og en ide til at få den til at stoppe, er selvfølgelig først og fremmest at minimere dens adgang til plastic, men derudover ved jeg, at flere har haft held med at gi' katten gnaveben i stedet........enten sådan nogen gnaveben til små hunde eller rå ben/brusk (fra lam skulle være de bedste og kan fås hos slagteren)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-05-08 19:20

Nu véd jeg ikke om det er en killing du har,men jeg har selv erfaringer med mine.De bed også i plastic da de var små,især Bimse.
Efter de er blevet voksne er de stoppet med det igen
Dog kan Bimse godt gøre det engang imellem,men han er jo også kun teenager endnu
Så hvis det er en killing du har,kan det godt være grunden.
Og evt. også pga. tandskift.Så bider de også i alt muligt..

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 26-05-08 19:28

Jeg ved ikke.................kan være 'dior' har ret? Han er lige fyldt 1 år og er sådan set ungkat. Jeg har før måttet vænne mine killinger fra det og min Birmadreng, Milo, gør det slet ikke. Han er jo også 4 år. Jeg prøvet at købe en bidering til småhunde, da jeg ikke tør prøve ben og knogler.
Hilsen
Morten

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 26-05-08 19:54

Måske den er ved at udvikle tænder, hvis den ikke er særlig gammel endnu. Det kan klø meget, og til og med irritere, og derfor bider den gerne i noget hårdt. Men vil foreslå at du køber noget kattelegetøg til den og måske evt. et pivedyr? :D Smil. Håber den holder op med det, da det ville være skrækkeligt hvis den fik fat i en ledning eller et kabel. Så keep watching.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-08 23:09

Citat
da jeg ikke tør prøve ben og knogler

Hvorfor dog ikke det.......hvis katten havde muligheden, fanger den da selv dyr med ben og knogler i, det er ydermere godt for dens tænder, med til at holde dem rene og fri for tandsten. Det må bare ikke være kogte eller stegte knogler og ikke nogen der splintrer.....

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 27-05-08 01:03

,,, nu skriver du ikke noget om katten er ude / inde kat ??

hvis den er inde-kat ville mit gæt være kedsomhed
altså en form for beskæftigelses-'terapi'

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-05-08 16:03

Min erfaring fra mine egne 5,er at de alle har bidt i ting og sager da de var killinger

Kommentar
Fra : Natravnen

Dato : 18-06-08 21:44

Mange katte har plastik øverst på listen over yndlingsspiser.
Fotografier er også guf.
Jeg har læst, at disse sager indeholder et stof, som nogle katte er helt vilde med, så mit eneste råd er at sørge for, at katten ikke har adgang til det. Et plastikstykke i en kattetarm kan lave alle tiders ravage og i værste fald koste den livet.

Accepteret svar
Fra : dior

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-08 22:55

Natravnen:
Enig med dig.Det skal fjernes..
èn af mine katte elsker stadig at lege med plastic selv om han er voksen.Og det er fordi det knitrer..I al fald den slags plastic han kan lide at lege med.
Men jeg tager det fra ham,og så får han i stedet en knitrepose at lege med i stedet

Godkendelse af svar
Fra : bøllebob

Dato : 19-06-08 18:53

Tak for svaret dior.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-06-08 09:14

Bøllebob:
Er glad for at du kunne bruge mit svar Hav en rigtig god weekend.