/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cd-rw rom
Fra : lillelyst
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 25-05-08 22:37

Hvilket mærke har I bedst erfaring med? Jeg bruger dem udelukkende til brænding af musik, men har forskellige mærker som ikke alle virker lige godt.
Kan I anbefale mig en forhandler i det jydske?

PÅ forhånd tak.

Mvh

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-08 22:45

ar aldrig været udsat for "dårlige" mærker.....

Prisen er jo derefter - så er der en defekt ryger den ud.....

Grunden til din dårlige erfaring er sikkert in brændingsproces - sæt hastigheden ned til det ½ af hvad skiven er beregnet til - så kører det - selv med de billige...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-05-08 23:18

Har altid fået en super behandling og hurtig levering fra http://www.shg.dk

Ligger i Højbjerg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-08 00:44

En magen til den i linket købte jeg på tilbud i Bilka, for 2 år siden, de har dem vistnok endnu, den fungerer perfekt hvis der er fejl på mine musik cder eller dvder, så er det mig som indstiller forkert, der er Nero 6 i pakken fra Bilka, jeg ved ikke om der er det fra PC huset: http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?manufacturers_id=19&products_id=2515

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-08 00:48

Den er til indbygning i computeren, og det er meget nemt at skifte, af med sidepladen og ud med det gamle drev, og ind med det nye, start computeren installer brænder software(hvis ikke du allerede har Nero eller andet) og du er kørende

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-05-08 06:36

Som beskrevet oven for, kan hastighedsnedsættelse gøre underværker!
Muligheden kan også være, at du skulle købe dig en rense CD. Brændingsprocessen kan ikke lide at blive fyret op med nullermænd!
Alt efter hvor gammel din brænder er, og hvor meget den er brugt, kan laseren have tabt pusten! - Så der kan blive tale om en ny brænder!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-08 11:31

Du skal ikke brænde med mere end 24X. Jeg har aldrig haft fejl i mine brændte CD'er for jeg har altid brændt med den hastighed (kun de hurtige CD'er)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-08 21:41

Gode råd:
Brug kendte mærkevarer.
Brænd med ca. 1/2 hastighed af hvad systemet ellers påstår er muligt.
Lad være med at multitaske under en brænding.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 28-05-08 21:38

Tak for jeres indlæg. Har d.d. købt nogle VERBATIM CD-RW - 32 x - 700MB. Normalt brænder jeg også med meget lav hastighed, men her får jeg kun lov til at vælge 16x2400 kb/s som det mindste. Vælger jeg f.eks en af mine gamle maxell cr-rw`er kan jeg gå helt ned til 4 x - og her lykkes brændingen. På den nye rom her får jeg fejlmeldingen her: http://peecee.dk/upload/view/116444

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-08 22:43

Du brænder forkert....

Problemet ligger ikke i skiverne men i det du forsøger at lave i dit brænderprogram....

Hvad - kan vi jo ikke vide....

Sandsynligvis forsøger du at konvertere nogle lydfiler den ikke kender i samme arbejdsgang

Hvad er det for filer du forsøger at brænde og hvordan....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-08 03:06

Er det noget musik som er købt online ? Har du licens til de filer som du forsøger at brænde som en lyd cd ? Måske skal du forsøge at brænde lyd cder med Windows MediaPlayer, bare for at se om du får samme fejl

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 30-05-08 21:39

O.V.N. > Det er bl.a. musik fra en cd-rom jeg lige har fået i gave fra min datter. Cd`rommen blev købt i en musikforretning og er skam helt lovligt
Refi> Jeg har ikke ændret noget i mit brænderprogram, for som tidligere nævnt, skifter jeg til en af de gamle cd-rw`er har jeg jo ingen problemer.
Jeg har d.d. lige købt nogle nye typer: verbatim 1x og 4x speed står der på coveret. Jeg har også prøvet at købe nogle DVD_RW 1-2x speed som jeg vil prøve af her i aften.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 21:47

Jeg mistænker dig ikke for nogen ulovligheder, bare for at være sikker på at det ikke var musik fra TDC tjenesten PLAY, den kan nemlig ikke brændes men kun afspilles på computeren, prøv at brænde musikken med MediaPlayer, bare for at afprøve om det går bedre end CDBurnerXP, det er ret nemt når man har prøvet, hvilken program brugte du til at overføre musikken til computeren ? Hvis den er overført, eller kopierer du direkte fra cd til cd ?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 30-05-08 22:03

Løsningen er nu fundet. Der er absolut ingen problemer med at brænde på den nye verbatim. Det gik som smurt. Til gengæld kunne den ikke klare opgaven på DVD-rw fra TDK, men de er nok kun beregnet til video kunne jeg forestille mig.

Konklusionen må være at de 32x hastighed på de andre typer jeg købte forleden bare er for høje til at kunne brænde lydfiler.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 30-05-08 22:05

Tak for svaret refi, o.v.n . og I andre og god weekend til alle.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 22:10

Tak du ønskes også en god weekend

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 12-07-08 16:37

Hvorfor vil du brænde musik med CD-RW og ikke CD-R??

Billigmedien.de er en udmærket leverandør. Jeg bruger Verbatim CD-R, som koster et par DKK pr. stk.