/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hornumbro Mølle i Vester Honum sogn
Fra : lwj
Vist : 2072 gange
100 point
Dato : 04-03-03 08:59

Har nogen oplysninger om Hornumbro Mølle?

Den ligger i Vester Hornum sogn, Års herred.

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-03-03 09:20
Kommentar
Fra : Peter.kristensen

Dato : 10-02-04 19:44

Hej

Jeg gik i gymnasiet med en, som boede der. Det kunne jo være hun sidder inde med relevante oplysninger. Jeg har hendes email adresse, hvid du er interesseret.

mvh Peter

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 10-02-04 22:31

Hej Peter! Jeg vil da meget gerne have emailadressen.
Du kan sende den til:
lise.winther(snabela)stofanet.dk

Kommentar
Fra : bertillarsen

Dato : 10-04-05 18:29

Den Møllehistoriske Samling, Viby J., har en del oplysninger omkring Hornumbro Mølle, men hvad søges....... Der har tidligere været forespørgsel paa møllen, men af hvem....?.
e-mail: moellehistorisksamling@stofanet.dk

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 10-04-05 19:55

Hej!

Der kan være mange spørgsmål: Hvilken type? Er der billede af den? Hvor gammel er den? o.s.v.

Med venlig hilsen, Lise Vinther Hviid.

Accepteret svar
Fra : bertillarsen

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-05 14:13

Kære Lise Winther Jensen!

tak for mail, - og jeg kan se paa registranten, at det var dig der tidligere spugte paa møllen, hvor vi havde kontakt i Maj 2003. Sagen laa længe paa skrivebordet; bl.a. afventende transkription af konsumtionsprotokollen 1802/03. Fik du denne???????. Enkelte tilføjelser er tilkommet siden. Jeg vil vende tilbage til sagen.

med hilsen
Bertil Larsen

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 11-04-05 17:47

Hej Bertil!

Jeg har modtaget transkriptionen af konsumtionsprotokollen 1802/03. Tak for det.

Det er lidt svært at vide hvad forbindelse han havde til Hornumbro Mølle. Ved hans børns dåb står der i kirkebogen nævnt "Christian Olufsen Winthers barn i møllen" eller "Christian Winthers barn af Hornumbro Mølle".

Han får børn der mellem 1757 og 1766. Næste gang jeg finder ham er i folketællingen 1787 i Viborg. Så han er åbenbart flyttet mellem 1767 og 1787.

Han dør 17 april 1795 i Viborg, og der er han tituleret Konsumptionsbetjent i Viborg.

Det er hvad jeg ved.

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 11-04-05 17:49

Hej Bertil!

Undskyld, jeg glemte underskriften på forrige.

Med venlig hilsen,
Lise Vinther Hviid.

Godkendelse af svar
Fra : lwj

Dato : 17-01-07 16:37

Tak for svaret bertillarsen.