/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvilke børn skal jeg hjælpe?
Fra : HelleBirgitte
Vist : 860 gange
100 point
Dato : 12-05-08 21:20

Som mange af jer her på Kandu ved, er jeg Kunstmaler. Jeg har mit eget galleri, som heldigvis går godt

Jeg har besluttet at give et vist beløb af hvert solgt kunstværk til velgørenhed/et anerkendt foretagende!

Jeg vil gerne støtte et projekt, som tilgodeser børn i Danmark. Børn som pga. sociale skævheder, sygdom el. lign. har brug for en håndsrækning.

Gerne en overset gruppe......

Havde først tænkt på kræftramte børn, men ved, at mange andre støtter der.

Så har du kendskab/ide til hvor pengene kan gøre en forskel, så please hjælp mig i min beslutning.

Det drejer sig selvfølgelig ikke om penge i millionklassen, men alligevel nok til at gøre en forskel.

På forhånd tak -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-08 21:27

Min ene søn har flere gange solgt lodder for børns vilkår

http://www.bornsvilkar.dk/BornsVilkar.aspx de hjælper rigtigt mange børn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-05-08 21:31

Det er forøvrigt en rigtig smuk og varm tankegang

Noget der virkelig kan gøre mig rasende er, at jeg kender en 17 årig der har været indlagt rigtigt længe på cancerafd. i hans gode stunder har han lyst til at chatte med vennerne mm på nettet, tænk det koster ham 100 kr pr dag for at komme på

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-05-08 21:31

Du skal/kan støtte ØNSKEFONTEN, det er en forening der støtter alvorlige syge børn med deres "største ønske" det er en forening der ikke høres så meget til desværre.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 21:32

Julemærke hjemmet i Hobro, som nu til dags arbejder for overvægtige børn! - - en ide måske?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-05-08 21:33

Dansk Selskab for Børne- og Ungdomsdiabetes (DSBD)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-05-08 21:36

Allerede nu, få minutter efter jeg har sendt mit spørgsmål, er der så mange fine ideer, tak men flere modtages gerne

Accepteret svar
Fra : Zofie

Modtaget 110 point
Dato : 12-05-08 21:38

Hejsa.

Super fedt initiativ.
Hvad med at støtte "bopam"? Det er børn af misbrugere.
Se evt. mere på bopam.dk

-Sofie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-08 21:40

Jeg som ikke plejer at give til organisationer, (som bare administrer en stor del af pengene væk)
har sendt et beløb til:
Stop Sult Fonden
http://www.stopsult.dk/

Fordi jeg har fået det indtryk at pengene går direkte til formålet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 21:53
Kommentar
Fra : voo

Dato : 12-05-08 21:55

Hej
Hvad med mødrehjælpen?
Voo

Kommentar
Fra : voo

Dato : 12-05-08 21:55

Glemte et link.
http://www.mhj1983.dk

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-05-08 22:08

vil nok forslå ønskefonden,det var der jeg selv ville give penge hvis jeg vandt i lotto,

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-05-08 22:09

Hvor er I go´e

Har allerede på nuværende tidspunkt besluttet at støtte flere istedet for et bestemt - men kom endelig med flere muligheder! Jeg er også meget rørt lige nu.... hvor er der dog mange steder, hvor selv mindre beløb kan gøre en forskel - min ide må gerne bruges

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-08 22:22

Jeg sender en gang imellem et bidrag til Red Barnet, dem mener jeg gør en forskel: http://www.redbarnet.dk/

Kommentar
Fra : dior

Dato : 12-05-08 22:44

www.engodsag.dk
Så kan du selv vælge.Der er flere muligheder
Forøvrigt en meget sød tanke du har...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-05-08 22:46

Hej Helle B.
Der er en del børn i DK som fødes med cystisk fibrose.
Det er en arvelig og livstruende sygdom . Mange bliver så medtaget at en lungetransp. er sidste udvej. Tænk på dem
Citat
www.cff.dk/

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 12-05-08 23:14

Hvor det dog glæder mig, at der er nogen, der tænker på vores egne. Og dejligt initiativ!

Børn på døgninstitutioner har stor brug for små ting, der kan gøre, at deres hverdag bliver lidt lysere. Så som aktiviteter i ferier og ved fødselsdage og højtider.

Mit store hjertebarn er gadebørn i Danmark .. der er ikke mange, der vil vedkende sig det, men i 2001 viste det sig, at der i løbet af året havde været omkring 500 hjemløse og/eller gadebørn alene i Københavns området. http://www.tjek-punkt.dk er en organisation, der går rundt i det indre København og leder efter gadebørn, der har brug for hjælp. Ved gadebørn forståes børn, der af den ene eller anden grund ikke kan opholde sig eller ikke har lyst til at opholde sig i hjemmet i dag og aftentimerne. Mange kommer kun hjem for at sove. Og så er der de enkelte, der ikke engang gør det, men enten sover hos venner og bekendte eller udendørs. http://www.ungdommens-vel.dk/ har også opholdssteder rundt om i landet, der tilgode ser denne gruppe af meget oversete unge.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 12-05-08 23:19

Min bemærkning om, at det glæder mig, at der er nogen, der tænker på vores egne må i øvrigt ikke misforståes. Jeg synes bare nogen gange, at vi kan blive så optagede af at hjælpe resten af verden, at vi kommer til at overse udsatte grupper i Danmark. Dette er ikke en kritik af nogen - blot et udtryk for mine egne betragtninger og viden om bl.a. gadebørn i Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-05-08 08:55

Tak for svaret Zofie. Jeg har engang set en baby med abstinenser (moderen var narkoman), det glemmer jeg aldrig!

Mange tak til jer allesammen, I har virkelig hjulpet med med at beslutte, hvor jeg kan gøre en lille forskel. Jeg vælger at støtte flere steder.

Rigtig god dag til jer alle
fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 13-05-08 12:30

Hej igen.
Tak for points.
Jeg er sikker på, at mange vil værdsætte din støtte.
Og held og lykke med det.
-Sofie.