/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af kurvemøbler
Fra : Mallie
Vist : 9063 gange
100 point
Dato : 12-05-08 09:45

Vi står overfor en flytning og jeg har et par kurvestole som jeg ikke ved om jeg vil have med.

De ville være rigtig flotte hvis bare de var antracitgrå i stedet for natur.

Ved nogen om man kan spraymale dem og få et godt resultat ?

De må vel skulle renses på en eller anden måde først og jeg er i tvivl om hvorvidt det går ind i alle sprækkerne og dækker ordentligt ...

Mallie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-08 09:48

Imprægnerings/træbeskyttelsesfarve - det er det eneste der kan holde....

Maling vil skalle af.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-05-08 09:57

Du vil aldrig få et pænt resultat ligeså snart stolene kommer i brug og man sætter sig vil de jo naturligt give sig med det resultat at malingen flækker og skaller af.
Træbeskyttelse giver måske et lidt bedre resutat end maling, men det er tyndt og og trænger bedre i, men du vil få problemer med løbere. Du kan ikke bruge heldækkende træbeskyttelse.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-08 17:26

Det er nu ikke rigtigt at man ikke kan male kurvemøbler

For år tilbage, spraymalede min mand en kurvestol - hvid - og det holdt i den tid vi havde stolen.

Jeg kan ikke huske hvad den blev vasket af med, men det må farvehandleren kunne fortælle dig

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 12-05-08 18:09

Det er klart, at du kan spraymale dem!
Også med et godt resultat.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-05-08 19:21

Selvfølgelig kan du spraymale dem. Som tidligere autolakere fik jeg også nogle gange opgaver som at male flet og kurvestole. De skal bare have hele turen fra alle vinkler netop for at komme ind i krogene. Så køb endelig et dusin spraymaling og kom igang.

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 21-05-08 12:25

Tak for svaret Nordsted1.