/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med tastaturet
Fra : bfksorte
Vist : 712 gange
300 point
Dato : 10-05-08 20:39

min pc vil ikke skrive et bestemt bogstav, der sker simpelthen ingenting, når jeg trykker på dette bogstav. Jeg har prøvet at løse problemet gennem diverse vejledninger uden held. Men jeg kan . eks. ikke komme ind på netbank på grund a denne tast.
Det er surt show

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 10-05-08 20:46

køb et nyt tastatur.

det er da det bedste svar du kan få

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 21:47

Alternativt kan du bruge Alt+et nummer (alt efter HVILKET bogstav du ikke kan skrive....)

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-05-08 22:04

Har du cd'en med driveren til dit tastatur? hvis det er tilfældet, så installer driveren igen, det vil måske løse dit problem - det er da et forsøg værd, ikk'?

Clou

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-05-08 00:16

prøve at skift batterier til tastatur hvis den er trådløs....
held og lykke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-08 09:36

Står der >>EN<< nede ved uret.

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 11-05-08 09:51

Det er en bærbar, så jeg kan ikke skite tastaturet - det med batteriet kan jeg vel heller ikke og nej, der statår ikke <<EN<< ved uret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-08 09:58

Prøv at holde [Fn] tasten nede og tryk på tasten hvor der står [num Lk]

Hvis altså den skriver tal i stedet for.

Men det kunne måske hjælpe hvis vi lige fik det bogstav som den ikke vil skrive.

Eller eks. abcd8fgh hvor 8 er det bogstav den ikke vil skrive.

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 11-05-08 10:29

Den skriver ikke abcde6 jeg ved ikke om det hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-08 11:31

HVAD er det for en knap der ikke virker....

Accepteret svar
Fra : Joans

Modtaget 150 point
Dato : 11-05-08 12:07

min tastuatur virkede heller ikke og jeg kender det godt at man gerne vil helst bruge den samme tastatur som man har gjort i mange år. Jeg åbnede hele tastaturen, hvis det ikke er en bærbar pc, så kan du sagtens åbne tastaturen og prøv se om der et hår eller et eller andet sidde fast mellem knapperne. Du skal samtidig brug hårtør for at fjerne alt. Min virker nu helt perfekt efter jeg brugte den metode, som jeg har lige skrevet til dig.

Håber du kan bruge mit råd. Held og lykke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-08 12:26

Det er altså tasten >>f<< som ikke virker - og den er ikke fælles med noget andet, så mit råd om Fn+numLk virker ikke.

Så desværre er det selve tastaturet som måske har tabt forbindelsen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-05-08 18:41

Har du prøvet at gendanne computeren til dengang tastaturet virkede? Ellers er det måske et forsøg værd.

Clou

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 11-05-08 23:49

Måske skulle du tage den til "doktor manden" og få dem til at se om det er noget mekanisk. Kan være den er slidt eller der sidder de sidste 4 års krummer lige netop der.

Godkendelse af svar
Fra : bfksorte

Dato : 12-05-08 15:08

Tak for svaret Joans. Jeg tror du har ret, men jeg har nu besluttet at bringe den til doktormanden, da jeg er bange or selv at ligge og rode med den