/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Axelbjarne´s tip
Fra : o.v.n.
Vist : 954 gange
100 point
Dato : 07-05-08 13:49

Hej jeg er nu ved at hente XP service pack 3 fra tippet, som uvidende amatør vil jeg gerne have fremgangsmåden skåret ud i pap, skal den pakkes ud før brænding ? Skal den brændes som en data CD ? Kort sagt: Hvordan gør jeg
Tager på arbejde nu og læser først svar engang efter midnat

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-05-08 15:00

Ja, du pakker den ud før brænding.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-08 15:01

Og brændes som en data, du har forhåbentligt gemt den i en mappe.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-05-08 15:02

Data DVD, den fylder mere end en CD'er kan rumme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-08 16:23

Der står altså tydeligt at det er en CD
Windows XP Service Pack 3 - ISO-9660-cd-afbildningsfil
Nero:
Sart > kopi > brænd image til disk > find iso-filen > åbn > brænd.

Det vil jeg prøve..................... melding følger senere.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-05-08 17:52

Virtal CloneDrive :

Dobbeltklik på ISO filen og installer.

Nnnaaajjj. . ..
Det er sgu nok for nemt. Ik' ?
Gambrinus

Den fylder sår'n cirka 370 MB.
Så den ka' nok liiiggeee klemmes ned på en CD

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-05-08 17:55

Jeg har lagt de udpakkede filer i en mappe.
Installerer så ved at køre : WINDOWSXP-KB936929-SP3-X86-DAN.EXE
Dejligt nemt at ha' med ud i samfundet på en USB stick.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-05-08 18:08

For øvrigt ligger der blandt de udpakkede filer : FAQ.HTM
Den gi'r en rigtig god vejledning til Service Pack 2 ! ! ! !
Gambrinus

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-08 18:24

Spar dog besværet... I dag spurgte min windows om jeg ville hente og installere den. Det passer sig selv. (Hvis du altså har en legal "kopi" af XP, og du har slået "Automatisk opdatering" til....)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-08 03:32

Gambrinus forklar lidt mere ? Er det denne du snakker om: http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Virtual-CD-DVD-Rom/Virtual-CloneDrive.shtml hvordan gør du ? axelbjarne får point her, men der kunne falde lidt af som en sidegevinst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-08 03:36

Grunden til min interesse er, at jeg har tre XP computere og ikke har verdens hurtigste bredbånd, plus at jeg kender et par stykker som stadig bruger 56K modem.
Næste gang Windows XP skal geninstalleres, skal jeg så nøjes med at installere service pack 3, eller skal 2eren ind først ? Min XP CD er så gammel at den ikke engang har service pack et

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-05-08 08:09

Virtual CloneDrive 5.3.0.1
Jep, det er den jeg bruger.
Men kan den køre uden CloneCD ?
Det ved jeg faktisk ikke. Sorry.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-08 12:04

Jeg har også en XP CD uden servicepack.
Og der lægger jeg sp2 ind uden først at lægge sp1 ind.

Dog sikrer jeg mig at den der ægthedsfidus lige er kommet ind først.
Så kører det med opdateringer og det hele.

Jeg har endnu ikke prøvet min sp3

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-08 13:07

Tak for svaret axelbjarne. jo den ligger i en mappe op venter på videre behandling, jeg undersøger også indlæggene fra Gambrinus før jeg brænder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-08 20:23

Nedhentet sp3 til XP
Nero > backup > brænd image til disk > luk skuffen efter brænding > servicepack 3 starter op >
efter mindre end en ½ time > genstart > sp3 er inde.

(der var SP2 inde i forvejen)