/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen kontakt til Router.
Fra : Jesper_wood
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 06-05-08 19:39

Hej,
Så har jeg fået mig en Zyxel NBG334W som skal køre sammen med fullrate.
Ideen er at jeg skal ind på routeren og ændre nogle LAN-indstillinger.

Den oplyste IP er Http://192.168.1.1

Jeg kan ikke komme ind på den.

Har prøvet alt, håber nogle kan hjælpe. ( Kører Vista )

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 19:40

du skal ikke skrive noget foran ip'en - kun tallene

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 19:42

Også prøvet, intet virker.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 19:43

Hvordan er der kablet

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 19:44

Det var et gult kabel med, har prøvet med det.
Havde 2 andre kablet liggende virkede heller ikke.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 06-05-08 19:45

Fra computer i en LAN port på routeren med et alm kabel (ikke krydset)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-08 19:46

Hvis den router er ny så kan du komme ind med den adresse.

Du tilslutter med et lankabel fra computer til routerens Lan udgang.
Kan du ikke det - så skal den resettes ved at stikke en clips ind i det lille hul i ca. 10 sek.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-08 19:46

Routeren skal være tændt

Du skal have kabelforbindelse mellem router og computer.

Du skal bruge en webbrowser

Hvis du ikke får kontakt med den pågældende router så prøv en hardwarereset af det. Læs hvordan i manualen. Ofte noget med en lille gemt knap eller holde en bestemt, når man tænder.

Fejlmuligheder kan være en for skrap firewall, som blokerer, eller et forkert slags kabel til komputeren. Skal nok ikke være krydset.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 19:47

Både til Myg/Eyvind - Har prøvet alt dette.
Kan sagtens komme på min anden router, hvis jeg tilslutter den.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 19:48

Har du prøvet at resette routeren

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 19:49

Hvis det var firewall'en ville jeg så kunne komme på den anden router ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 19:50

Resette er også prøver flere gange.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-08 19:58

Hvad hedder din router.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-08 19:59

sorry det har du skrevet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-08 20:06

Og di connect adresse er rigtig.
Men er det det rigtige hul du sætter kablet i på routeren. (ej uplink)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 20:08

... og ej WAN

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 20:10

Prøver lige igen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-05-08 20:16

På din PC klikerk du på start

Skriver i Vista skriver du i søge linie IPCONFIG og trykker enter

I XP vælger du kør skriver CMD herefter skriver du IPCONFIG i det sorte vindue ved den blinkende streg og trykker enter

Fælles
Ud for Standardgateway får du nummer på din router... xxx.xxx.xxx.xxx

Det er dette nummer der giver adgang til din router.

Hvis dette ikke virker kan Fullrate nå den fra Forsiden vil IP adressen for din router.

vh Ben

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 06-05-08 20:18

Din PC skal være i samme subnet 192.168.1.xxx og en eventuel pop-up blokker skal være deaktiveret i browseren
mvh
Janus

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-05-08 20:21

Uha uha, nu virker det.
Mente nu ellers jeg også havde prøvet dette.
Tak for svaret.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-05-08 20:57

Selv tak. Har ofte selv oplevet, at løsningen lå lige om hjørnet.