/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan åbner man en bærbar?
Fra : maya123
Vist : 1860 gange
100 point
Dato : 05-05-08 21:02

Hej

I gamle dage kunne jeg selv skifte drev, ram, osv., på en stationær, men.....

Hvordan åbner man en bærbar?

Er der noget man skal passe på osv.

Har I nogle danske sider, det skal værev på dansk

Knus

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 21:06

Der skal du hente fabrikantens manual - der står tit i denne hvordan man åbner den ??
Men ellers skriv modellen og type nummeret - så finder vi den nok.

Men jo der er tit nogle små skruer mm der kan drille på en bærbar - eller rettere det er ikke altid logisk

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-05-08 21:25

Der er da nogle låger i bunden på de fleste laptops jeg har set som gir adgang til ram og drev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-08 21:31

Nogle ældre bærbare har en harddisk under tastaturet (Compaq Armada 1530).
Ellers kan der sidde en klap som er låst fast med en skrue. Enkelte har en harddisk i en skuffe i siden.

Men hvorfor vil du udskifte din harddisk.
Er den defekt eller bare ikke stor nok.
Hvis du vil overføre alt (windows og programmer) over på den nye harddisk,
så skal det gøres med et kloneprogram.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 22:20

Sidste gang jeg reparerede en bærbar tog vi først tastaturet af, derefter havde vi adgang til "indmaden". Men det er over 2 år siden.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 06-05-08 08:21

Hej

Tak for jeres svar.

Det er 3 år gammel Amilo A1640

I første omgang vil jeg bare have renset blæseren.

Der er låger i bunden, med små skuer.
Mit største problem bliver hvis, der falder for meget ud og jeg ikke kan sætte det sammen igen.

Accepteret svar
Fra : dhmoelsted

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-08 16:36

vi har en hp 3-4 år gammel pavillion zv 5416ea den har jeg lige opgraderet til 2gb ram der sidder på den 4 skruer nærmst skærm så løftes et lille panel af og her sidder 4 skruer der holder tastatur på denne sidder det ene slot til ram under tastatur det andet i bunden smart ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-05-08 18:02

Manualen beskriver sikkert ikke lige hvordan du adskiller kabinettet som du ønsker at gøre det. Men det er ikke andet for end at prøve dig frem. Bare husk at samle den i modsat rækkefølge

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-08 22:09

Hvis du klokker i det så kan du da altid lave en tråd igen. Vi er da her på Kandu for at hjælpe hinanden.

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 07-05-08 06:14

Tak for svaret dhmoelsted.

Håber der også er skruer, der holder mit tastatur.

Dét er jo nok min skræk, at alle knapperne falder af, når jeg åbner

Jeg forsøger

Mange tak til alle for svar og I ønskes en god dag.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-05-08 08:45

ps det er ikke nødvendig at afmontere tastaturet sidder jo med et multistik al la lakridsbånd bare buk det forsigtigt bagover , og du kommer til de vitale dele , nu er det jo ikke en hp du har men jeg har em manual til adskildelse liggende her hvis du vil ha den så skriv privat
mvh
hans